اردوی اسراییل از کشته شدن یک دگروال خود در شمال غزه خبر داد

شماری از نیروهای اسراییلی هنگام عملیات نظامی در ساحهٔ جبالیه واقع در شمال نوار غزه

اردوی اسراییل روز یکشنبه ۲۰ اکتوبر (۲۹ میزان) اعلام کرد که یک فرمانده آن در اثر انفجاری در شمال غزه کشته شده است، جاییکه قوای اسراییل حملات تهاجمی را بر ضد گروه حماس انجام می‌دهد.


دانیل هاگاری، سخنگوی اردوی اسراییل، در یک کنفرانس خبری گفت که دگروال احسن داکسا، فرمانده لوای ۴۰۱، هنگام بیرون شدن از تانک خود در اثر انفجار در ساحهٔ جبالیه کشته شد.

در همین حال،‌ یولاف گالانت، وزیر دفاع اسراییل، با نشر اعلامیه‌ای جداگانه گفته است که داکسا زمانی کشته شد که "بر ضد تروریست‌های حماس جنگ می‌کرد."

هاگاری همچنین گفت که فرمانده یک کندک و دو افسر اسراییلی نیز در این انفجار، زمانی که برای نظارت از ساحه از وسایل نقلیه خود بیرون شدند، به‌طور سطحی زخمی شدند.

داکسا، ۴۱ ساله، از اعضای جامعه دروزی بود و چهار ماه پیش به‌ حیث فرمانده لوای ۴۰۱ منصوب شده بود. دروزی یک اقلیت عرب و پیرو شاخهٔ انشعابی مذهب اسماعیلیه است، اما اکثر آنان در اردوی اسراییل ایفای وظیفه می‌کنند و حس وابستگی قوی به اسراییل دارند.

داکسا یکی از ارشدترین فرماندهان اردوی اسراییل بود که در جنگ یک‌ساله غزه کشته شد. او رهبری عملیات تهاجمی در جبالیه را بر عهده داشت.

نیروهای اسراییلی به تاریخ ششم اکتوبر حملات زمینی و هوایی را در جبالیه و شمال غزه آغاز کردند تا از تجدید تندروان حماس جلوگیری کنند.

به گفتهٔ اداره دفاع مدنی غزه، در این مدت، بیش از ۴۰۰ نفر در این حملات کشته شده‌ اند.

با کشته شدن داکسا، تعداد تلفات نظامی اسراییل در عملیات غزه از آغاز حمله زمینی در ۲۷ اکتوبر ۲۰۲۳ به ۳۵۸ نفر رسیده است.