شش قانونگذار پاکستانی به محکمۀ مبارزه با تروریزم کشانیده شدند

شش عضو پارلمان پاکستان پس از آن بازداشت و به محکمۀ مبارزه با دهشت افگنی کشانیده شدند که آنان دو روز پیش تظاهراتی را در اسلام آباد رهبری کردند.

این شش قانونگذار وابسته به حزب تحریک انصاف پاکستان عمران خان، صدر اعظم پیشین این کشور، اند.

درمیان این افراد دست‌کم یک عضو بلند پایۀ حزب تحریک انصاف نیز شامل است. در این گزارش نامی از وی گرفته نشده، اما گفته شده است که این قانونگذار به "اتهام حمله بر مقامات" و "برپا کردن آشوب‌های مسلحانه" و "گردهمایی غیرقانونی" بازداشت و به محکمه کشانیده شده است.

محمد شعیب شاهین، یکی از رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان و عضو پارلمان این کشور که در محکمه حضور یافت، گفت که پولیس وی را ساعت ۷:۳۰ شام از دفتر کارش بازداشت کرد.

او افزود: " این موانع کوچک ما را عقب نگهداشته نمی‌تواند. ما سربازان عمران خان هستیم و در کنار وی می‌ایستیم."

عمران خان از ماه اگست سال گذشته به اینسو به اتهام فساد، فتنه و دامن زدن به اعتراضات خشونت آمیز ضد اردو در زندان به سر می‌برد. او تمامی این اتهامات را رد کرده و گفته است که اردوی این کشور در عقب این اتهامات قرار دارد.

هزاران حامی عمران خان، روز یکشنبه هشتم سپتمبر (۱۸ سنبله) در حومهٔ اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، با راه‌اندازی تظاهرات، خواهان آزادی وی شدند.

گردهمایی روز یکشنبه یکی از بزرگترین مظاهرات مسالمت‌آمیز حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان در سال روان میلادی بود. اما پولیس برای مدت کوتاهی با مظاهره‌کنندگان برخورد کرد.

پولیس قبل از آغاز این تظاهرات، جاده‌های عمدۀ اسلام آباد را با کانتینر‌ها مسدود کرده بود.

حزب تحریک انصاف پاکستان گفته است که چندین عضو پارلمان و رهبران بلندپایه پس از آن که شب دوشنبه ساختمان پارلمان را ترک کردند، توسط پولیس بازداشت شدند.

مقامات در اسلام آباد به حامیان عمران خان اجازه تظاهرات را داده بودند، اما تظاهرات بیشتر از زمان معین آن ادامه یافت و مقامات از قبل در مورد اقدامات حقوقی در صورت تخطی هشدار داده بودند.

گروه‌های حقوق بشر می‌گویند که قوانینی مانند این، سرکوبی آزادی بیان است.