مقامات: ۱۰ ملیشه محلی در مناطق مرکزی افغانستان کشته شدند

عکس (آرشیف)

مقام‌های محلی ولایت میدان وردک می‌گویند که در نتیجۀ حملات طالبان بر چندین پوسته‌ نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بهسود مرکزی این ولایت، ۵ نفر کشته شده و ۹ تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته این مقام‌ها در این حملات، بسیاری از پوسته‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بهسود مرکزی بدست طالبان سقوط کرده و تا اکنون نیروهای کمکی به محل نرسیده است.

عبدالرحمن توفیق، ولسوال بهسود مرکزی روز یک شنبه (۲۲ ثور) به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت: " نزدیک به ‌صد طالب مسلح حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته بر پوسته‌های امنیتی که در نتیجۀ ۵ نفر کشته و ۹ نفر از خیزش‌های مردمی زخمی شده اند".

به گفته آقای توفیق، در حال حاضر شماری از باشندگان این ولسوالی به خاطر ترس از طالبان روستاهای شان را رها کرده اند.

در همین حال، طالبان بر شماری از پوسته‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی پاتوی ولایت دایکندی حمله کرده اند که در این درگیری بر نیروهای خیزش مردمی تلفات وارد شده است.

به گفته مقام‌های این ولایت در این حملات جنگجویان طالبان، ۵ نیروی خیزش مردمی کشته و ۵ تن دیگر زخم برداشته اند.

سید طاهر اعتمادی، ولسوال پاتوی ولایت دایکندی به رادیوآشنا - صدای امریکا گفت: " هنوز در ولسوالی پاتو وضعیت بحرانی است و برخی از پوسته‌های خیزش مردمی به دست طالبان سقوط کرده؛ اما مردم محل در حال حاضر در مقابل طالبان مسلح شده اند".

ولسوالی پاتو در دایکندی حدود یک سال قبل ایجاد شده است.مقام‌های محلی این ولسوالی می‌گویند که هنوز در ساحات نا امن این ولسوالی نیروهای دولتی وجود ندارد و مسئوولیت تأمین امنیت این ولسوالی را خیزش های مردمی به عهده دارند.