جاناتن تروت، مربی تیم کرکت افغانستان قرارداد جدید امضا می‌کند

پس از موفقیت تیم افغانستان در جام جهانی کرکت، جاناتن تروت، مربی این تیم، برای تداوم کارش به امضای قرارداد یک ساله جدید نزدیک شده است.

این بازیکن سابق کرکت بریتانیا از شرایط قرارداد فعلی راضی است اما می‌خواهد قبل از امضای آن، اعضای گروه کاری خود را انتخاب کند.

تروت در جولای ۲۰۲۲ به عنوان مربی تیم کرکت افغانستان گماشته شد که تحت رهبری‌اش تیم افغانستان، بریتانیا، پاکستان، سریلانکا و هالند قهرمانان قبلی جام جهانی را در اکتوبر و نومبر سال روان در هند شکست داد.

او به تاریخ ۲۱ دسمبر به خبرگزاری پی‌ای (PA) بریتانیا گفت: "اطمینان دارم که [قرارداد] را امضا خواهم کرد، اما می‌خواهم مطمین شوم که آنچه به دست می‌آورم به نفع تیم است. این پیشنهادی است که می‌خواهم ارایه کنم. می‌خواهم مطمین شوم که کدر مربیگری و کدر فنی همان چیزی هستند که می‌خواهم".

تروت تاکید کرده است که به استخدام مربیان خوب اعتقاد دارد تا تیم رشد کند و مطمین شوند که یک قدم به جلو بر می‌دارند نه به عقب.

به گفتۀ تروت، با این کار می‌خواهد که تیم افغانستان در بازی‌های بیشتری پیروز شود و یک معیار برای مربی آینده افغانستان تعیین کند.

قرارداد فعلی جاناتان تروت در پایان سال جاری به پایان می‌رسد و بر اساس اصول باید قرارداد خود را تمدید کند و تحت تمرینات او تیم ملی کرکت افغانستان در ۲۰ جون در جام جهانی ۲۰ اوورۀ ویست اندیز و ایالات متحده حضور خواهند یافت.