لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی بازی‌های ۲۰ اوورهٔ کرکت؛ ۲۰ تیم اشتراک کننده مشخص شد 


بیست تیمی که در رقابت‌های جام جهانی بازی‌های ۲۰ اوورهٔ کرکت سال ۲۰۲۴ حضور خواهند داشت، مشخص شده و برای نخستین بار تیم ملی کرکت یوگاندا نیز به این رقابت‌ها راه یافته است.

ایالات متحده و وست اندیز منحیث میزبانان این جام به گونهٔ‌ مستقیم به این رقابت‌ها راه یافته اند که در ماه جون سال آینده آغاز می‌شود.

انگلستان، آسترالیا، هند، افریقای جنوبی، پاکستان، سریلانکا، نیوزیلند و هالند، هشت تیم برتر جام جهانی سال ۲۰۲۲ اند و به همین دلیل در جام جهانی سال آینده بدون گذشتن از رقابت‌های راه یابی حضور خواهند داشت.

افغانستان و بنگله‌دیش،‌ پیش از ۱۴ نومبر سال ۲۰۲۲ که مرحلهٔ راه یابی به جام جهانی پنداشته می‌شد، در فهرست درجه بندی در ردیف نهم و دهم قرار داشتند و توانسته اند به این جام راه یابند.

هشت تیم دیگر از طریق رقابت‌های راه یابی، فرصت بازی در جام جهانی سال ۲۰۲۴ را به دست آورده اند. بر اساس معلومات شورای بین المللی کرکت، کانادا، عمان، نیپال، پاپوا نیو گینی، ایرلند، سکاتلند، یوگاندا و نامیبیا شامل این تیم‌ها اند.

تقسیم اوقات رقابت‌ها تا اکنون اعلام نشده است، اما این ۲۰ تیم در چهار گروپ با هم مصاف خواهند داد و دو تیم برتر هر گروپ به مرحلهٔ بعدی راه خواهد یافت.

شورای بین المللی کرکت گفته است که این بار به این دلیل شمار تیم های اشتراک کننده را به ۲۰ افزایش داده که کشورهای دیگر نیز فرصت بازی در مقابل تیم‌های قدرتمند را به دست آورده و راه برای توسعهٔ کرکت هموار شود.

گروه

XS
SM
MD
LG