سه فلسطینی در گلوله‌باری نظامیان اسراییلی کشته شدند

نظامیان اسراییلی در یکی از جاده‌های نابلس در کرانۀ غربی

وزارت صحت فلسطین روز سه شنبه ۲۵ جولای (سوم اسد) گفته است که سه فلسطینی در گلوله‌باری نیروهای اسراییلی در ساحۀ نابلس در کرانۀ غربی کشته شدند.

گروه تندرو حماس ضمن ابراز تاثر و اندوه به خاطر کشته شدن این سه فلسطینی‌، کشته شدگان را اعضای شاخۀ نظامی لوای عزالدین القسام حماس خوانده است.

اردوی اسراییل با نشر خبرنامه‌ای گفته است که سه "تروریست مسلح" که سوار بر یک موتر بودند، بر سربازان اسراییلی در نابلس گلوله‌باری کردند که در مقابل نظامیان اسراییلی نیز بر آنان آتش گشودند.

در خبرنامه آمده است که سربازان اسراییلی سه تفنگ ام-۱۶ با شاژورهای آن و برخی دیگر از لوازم و تجهیزات نظامی را از نزد "تروریستان" کشف و ضبط کرده است.

وزارت صحت فلسطین گفته است که کشته شدگان ۳۲، ۳۳ و ۴۳ ساله بودند.

ریاست جمهوری فلسطین با نشر بیانیه‌ای، کشته شدن این سه فلسطینی را "جنایت جنگی" خوانده است. در اعلامیه آمده است: "جنایات اسراییل مردم ما را به زانو در نیاورده و امنیت و ثبات را به کسی به ارمغان نخواهد آورد."

کرانۀ غربی که پس از جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ به اشغال اسراییل درآمد، از اوایل سال گذشته به اینسو شاهد یک سلسله حملات فلسطینی‌ها بر اهداف اسراییلی و نیز خشونت شهرک نشینان یهودی بر اجتماعات فلسطینی‌ها بوده است.

خبرگزاری فرانس‌پرس بر اساس آماری رسمی دو طرف درگیر گزارش داده است که تنها در سال روان در اثر خشونت‌ها میان اسراییل و فلسطین کم از کم ۲۰۱ فلسطینی به شمول تندروان و غیرنظامیان، ۲۷ اسراییلی، یک شهروند اوکراین و یک شهروند ایتالیا کشته شده اند.

بیش از سه میلیون فلسطینی و حدود ۴۹۰ هزار اسراییلی در کرانۀ غربی زندگی می‌کنند. اسراییلی‌های ساکن در کرانۀ غربی در مسکونه‌هایی زندگی می‌کنند که از نظر قوانین بین‌المللی، غیرقانونی پنداشته می‌شود.