امریکا بر خطوط هوایی بغداد، کتایب حزب‌الله و حماس تعزیرات تازه وضع کرد 

جنگجوی حماس

وزارت مالیۀ ایالات متحده امروز ۲۲ جنوری (دوم دلو) بر رهبران گروه، کتایب حزب‌الله، خطوط هوایی بغداد و شبکه‌های مالی گروه حماس تعزیرات تازه وضع کرد.

در اعلامیۀ وزارت مالیۀ ایالات متحده آمده است که دفتر کنترول دارایی‌های خارجی به دلیل فراهم آوری کمک‌ها به نیروهای قدس سپاه پاسداران و گروه‌های نیابتی آن در عراق، سوریه و لبنان، بر خطوط هوایی بغداد و رییس اجرایی آن تعزیرات وضع کرده است.

این دفتر همچنان بر سه تن از رهبران و حامیان گروه کتایب حزب‌الله تحت حمایت ایران در عراق و تجارت‌خانه هاییکه در انتقال پول و پولشویی برای این گروه دخیل اند نیز تعزیرات وضع کرد.

وزارت مالیۀ ایالات متحده گفته است که خطوط هوایی بغداد در چند سال به نیروهای قدس ایران و گروه‌های نیابتی آن در سوریه تسلیحات و جنگجویان را انتقال داده است.

کتایب حزب‌الله که حمایت‌اش را از حماس اعلام کرده است، از هفتم اکتوبر به اینسو، زمانی که حماس بر اسراییل حمله کرد، حملات متعدد طیاره‌های بی سرنشین را علیه پرسونل امریکایی در عراق و سوریه انجام داده است.

براین نلسن، معاون وزیر مالیه ایالات متحده در امور مبارزه با تروریزم و استخبارات مالی، گفت: "ایالات متحده به گونۀ متداوم فعالیت‌های غیرقانونی ایران را که هدف آن تضعیف ثبات در منطقه است، مختل خواهد کرد."
تعزیرات بر حماس

ایالات متحده، بریتانیا و آسترالیا امروز شبکه‌های مالی حماس و تسهیل کنندگان انتقال ارزهای مجازی به این گروه را تحریم کردند.

وزارت مالیۀ ایالات متحده گفته است که دفتر کنترول دارایی‌های خارجی از هفتم اکتوبر به اینسو پنج دور تعزیرات را بر حماس وضع کرده است.

تعزیرات امروزی شبکه های تبادلۀ مالی مرتبط به حماس در غزه و مالکین و متحدین آن، به ویژه تسهیل کنندگان مالی آن را که در انتقال پول، به شمول ارزهای دیجیتلی از نیروی قدس سپاه پاسداران به حماس و گروه جهاد اسلامی در غزه نقش کلیدی داشته اند، هدف قرار می‌دهد.

با در نظر داشت به این تحریم‌ها، آسترالیا و بریتانیا نیز تعزیرات تازه را بر مقامات و تسهیل کنندگان حماس وضع کرده اند.

در نتیجۀ این تعزیرات، تمامی ملکیت‌ها و دارایی‌های افراد و سازمان‌های متذکره که در ایالات متحده بوده یا در کنترول افراد در امریکا اند، منجمد شده و باید در این خصوص به دفتر کنترول دارایی‌های خارجی وزارت مالیۀ امریکا گزارش داده شود.

این دفتر به طور عموم، تمامی افراد ساکن در ایالات متحده یا کسانی را که از این کشور ترانزیت می‌کند، اجازه نمی‌دهد که در هر گونه ملکیت یا علایق در ملکیت‌های افراد و گروه‌های تحریم شده داد و ستد داشته باشد. تاسیسات مالی یا افرادی که با افراد و گروه‌های تحریم شده تعامل یا داد و ستد داشته باشند، خود را با خطر تعزیرات یا اقدامات اجرایی مواجه می‌سازند.

وزارت مالیۀ ایالات متحده گفته است که به جاری سازی معاونت‌های قانونی بشری که از نیازمندی‌های اساسی بشری افراد آسیب‌پذیر حمایت می‌کند، متعهد باقی می‌ماند و اجازه نمی‌دهد منابع در دسترس عمال مخرب قرار گیرد.