بریتانیا بر لوی درستیز و قوماندان نیروهای هوایی ایران تعزیرات وضع کرد 

از چپ به راست، غلام علی رشید و محمد باقری، فرماندهان سپاه پاسداران، عبدالرحیم موسوی، لوی درستیز قوای مسلح وعلی عبداللهی علی آبادی، معاون هماهنگی ستردرستیز قوای مسلح ایران

بریتانیا روز دوشنبه ۱۴ اکتوبر (۲۳ میزان) بر شماری از مقامات نظامی ایران، به شمول لوی درستیز قوای مسلح و قوماندان نیروهای هوایی این کشور، به خاطر حملات میزایل‌های بالستیک بر اسراییل، تعزیرات وضع کرد.

دیوید لامی، وزیر خارجهٔ بریتانیا گفت که ایران هشدارهای مکرر را نادیده گرفت که "اقدامات خطرناک" این کشور جنگ در شرق میانه را شعله‌ور می‌سازد.

وزیر خارجهٔ بریتانیا در جریان ملاقات با وزرای خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا گفت که تعزیرات جدید، تلاشی برای حسابده قرار دادن ایران و افشا کردن آنانی بود که در عقب حملات بر اسراییل قرار داشتند.

او افزود: "ما در کنار متحدان و شرکای مان به اقدامات لازم برای به چالش کشیدن تهدیدات غیرقابل پذیرش ایران و فشار برای کاهش تنش در سراسر منطقه، ادامه خواهیم داد."

در میان مقامات ایرانی که از این پس به بریتانیا سفرکرده نخواهند توانست و تمامی دارایی‌های آنان در این کشور منجمد می‌شود، عبدالرحیم موسوی، لوی درستیز، محمد کاظمی، رییس استخبارات سپاه پاسداران و حمید واحدی، قوماندان نیروهای هوایی این کشور، شامل اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در انتقام از حملات اسراییل که منجر به کشته شدن رهبران گروه حزب الله و حماس شد، نزدیک به ۲۰۰ میزاییل را بر اسراییل شلیک کرد.

ایران در ماه اپریل در نخستین حملهٔ مستقیم راکتی در پاسخ به یک حملهٔ هوایی اسراییل بر قنسولگری این کشور در دمشق، نیز اسراییل را هدف قرار داده بود.

بریتانیا همچنان بر ادارهٔ فضایی ایران که از تکنالوژی آن در میزایل‌های بالستیک و کروز استفاده شده می‌تواند، نیز تعزیرات وضع کرده است.

هفتهٔ گذشته، حکومت ایالات متحده بر ده‌ها شرکت سکتور نفت و پتروشیمی ایران تعزیرات وضع کرد.