اردوی اوکراین: برخی ساحات استراتیژیک را از چنگ نیروهای روسی تصرف کردیم

اوکراین امروز یکشنبه ۱۱ سپتمبر (۲۰ سنبله) گفت که نیروهای اوکراینی در شماری از ساحات استراتیژیک در شرق این کشور، نیروهای روسی را عقب راندند.

اردوی اوکراین همچنان گفت که روند آزادسازی شهرک‌های کوپیانسک و ازیوم در منطقهٔ خارکیف جریان دارد.

این دو شهرک مراکز کلیدی اکمالات و لوژستیک است که روسیه برای اکمال کردن مواضع خط مقدم جبهه در شرق این کشور، بر آنان اتکا دارد. کارشناسان نظامی می‌گویند که تصرف دوبارهٔ این شهرک‌ها، ضربهٔ جدی به جاه‌طلبی نظامی مسکو در خارکیف وارد خواهد کرد.

اردوی اوکراین صبح یکشنبه اعلام کرد که از آغاز عملیات تعرضی در اوایل ماه جاری به اینسو، نیروهای اوکراینی در حدود ۳۰۰۰ کیلومتر اراضی را از کنترول نیروهای روسی بیرون کرده اند.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، گفت که "نیروهای اشغالگر" روسی را از تمامی شهرک‌ها و قریه‌های اوکراین بیرون خواهد کرد.

امریکا و کشورهای اروپایی برای مقابله با تهاجم روسیه، با اوکراین کمک‌های تسلیحاتی و پولی کرده اند.

دیمیترو کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین، گفت که در پیروزی‌های نیروهای اوکراینی آنعده از شرکای بین المللی این کشور نقش دارند که به تقاضاهای تسلیحاتی کیف پاسخ مثبت دادند.

این در حالی است که یکی از رهبران جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین گفت که جنگ شدیدی میان دو طرف در منطقهٔ دونتسک جریان دارد.

اردوی روسیه روز گذشته در یک اعلام حیرت‌انگیز گفت که نیروهایش را از خارکیف بیرون کرده و در منطقهٔ دونتسک دوباره گروه بندی می‌کند.

اما پس از آن، مسکو اعلام کرد که نیروهای تازه نفس را به خارکیف می‌فرستد.

روسیه که در ماه فبروری سال جاری تهاجم نظامی را بر اوکراین آغاز کرد، تا اکنون به پیشرفت‌های تازهٔ نیروهای اوکراینی واکنش نشان نداده است.