ملل متحد: نیروهای اسراییلی کاروان مواد غذایی را در غزه هدف قرار دادند 

کاروان مواد غذایی که به گفتهٔ ملل متحد از سوی نیروهای اسراییل هدف قرار گرفته است

ادارهٔ ملل متحد برای فلسطینی‌ها امروز پنجم فبروری (۱۶ دلو) گفت که نیروهای بحیری اسراییلی کاروان مواد غذایی را که در انتظار ورود به شمال غزه بود، هدف قرار دادند.

تام وایت، رییس ادارهٔ ملل متحد برای مهاجران فلسطینی در یک پیام در شبکهٔ اجتماعی ایکس نگاشته است که در این رویداد به کسی آسیب نرسید.

این در حالی است که بر اساس معلومات این ادارهٔ ملل متحد، در جریان حملات دو روز گذشته از کشته شدن حد اقل ۲۳۴ فلسطینی گزارش شده است.

تلاش‌های ادارهٔ ملل متحد برای مهاجران فلسطینی برای رسانیدن کمک به غزه در روزهای گذشته در حالی ناکام مانده که برنامهٔ غذایی جهان نیز گفته است که با وجود تلاش‌های مکرر، نتوانسته کمک‌ها را وارد شمال غزه کند.

متیو هولینگورت، رییس برنامهٔ جهانی غذا برای فلسطین گفت: "ما توانستیم تنها چهار کاروان را در ماه جنوری وارد غزه کنیم که حدود ۳۵ لاری مواد غذایی می‌شود که برای حدود ۱۳۰هزار نفر کفایت می‌کند."

او افزود که این مقدار کمک‌ها برای جلوگیری از قحطی در غزه کافی نیست.

هولینگورت گفت که در کنار درگیری‌ها، مشکلاتی مانند ویرانه‌ها، آوار، پوسته‌های تلاشی و جاده‌های مسدود شده نیز ورود مواد غذایی از گذرگاه رفح به غزه دشوار ساخته است، حالانکه میلیون‌ها نفر گیرمانده در رفح نیز خواهان دریافت کمک اند.

بر اساس معلومات ادارهٔ ملل متحد برای مهاجران فلسطینی، ۷۵ در صد جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه، به دلیل حملات متداوم اسراییلی بیجا شده و با کمبود شدید مواد غذایی مواجه اند.

این اداره گفته است که بیش از نصف افرادی را که با کمبود شدید مواد غذایی، سرپناه و دوا مواجه اند، کودکان تشکیل می‌دهند.