لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد تخمین می کند که ۱۷هزار کودک غزه از والدین شان جدا شده اند


ملل متحد روز جمعه دوم فبروری (۱۳ دلو) گفت در نزدیک به چهار ماه گذشته،‌ دست‌کم ۱۷ هزار کودک در نوار غزه از خانواده‌های شان جدا شده و بدون همراهی بزرگان خانواده‌شان به سر می‌برند.

جاناتان کریککس، سخنگوی یونیسف در قلمرو‌های فلسطین گفت که هر یک از این کودکان "داستانی دلخراش درباره از دست دادن" اعضای خانواده و نزدیکان شان دارند.

کریککس از طریق یک ویدیو کنفرانس به خبرنگاران گفت که این رقم کودکان که از خانواده‌هایشان جدا شده اند، یک درصد ۱.۷ میلیون جمعیت نوار غزه تشکیل می‌دهند که پس از آغاز جنگ میان اسراییل و گروه حماس در هفتم اکتوبر از خانه‌های شان بی‌جا شده اند.

او گفت:"هر یک از این کودکان با واقعیت وحشتناک جدیدی کنار می آیند."

این سخنگوی یونیسف گفت که در جریان منازعه زمانیکه کودکان والدین شان را از دست می دادند، سایر نزدیکان خانواده از کودکان محافظت می‌کردند.

اما به گفتهٔ‌ کریککس، حالا در غزه خویشاوندان و نزدیکان این کودکان خود "به دلیل کمبود شدید غذا، آب یا سرپناه با مشکلات و آزمون‌ها مواجه اند و تلاش می‌کنند از فرزندان و خانواده خود مراقب کنند."

افزایش تلفات
در همین حال، وزارت صحت غزه که زیر کنترول گروه حماس قرار دارد، روز جمعه گفت که از آغاز جنگ میان اسراییل و حماس در نوار غزه، مجموعاً ۲۷ هزار و ۱۳۱ نفر کشته شده اند.

بر اساس آماری که از سوی این وزارت ارایه شده است، تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ نفر کشته شدند. مقامات صحی غزه همچنین گفته اند که نزدیک به چهار ماه گذشته، ۶۶ هزار و ۲۸۷ نفر دیگر زخمی شده اند. اما این وزارت مشخص نکرده است که به چه تعداد کشته شدگان شبه‌نظامیان حماس است.

با اینحال، وزارت صحت غزه بار‌ها ادعا کرده است که ۷۰ در صد کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اما این آمار تا حالا از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

حکومت و نظامیان اسراییل ادعا می‌کنند که گروه حماس از غیرنظامیان منحیث سپر انسانی استفاده می‌کنند و در امکان عامه از جمله شفاخانه‌ها در میان غیر نظامیان به سر می‌برند، ادعای حماس آنرا رد کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG