امریکا و شرکایش یک گروه کاری ویژه را برای مقابله با جریان پول برای حماس تشکیل دادند

مردم به خاطر یابود از قربانیان حمله هفتم اکتوبر حماس در مقابل دروازه براندنبورگ، برلین، المان، (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

ایالات متحده روز دوشنبه ۲۷ نومبر (ششم قوس) گفت که امریکا و چندین متحد این کشور نیروی ویژه‌ای را ایجاد کرده اند تا در برابر سرازیر شدن پول به گروه حماس مقابله کنند.

این نیرو ویژهٔ کاری پس از حملات هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل تشکیل شده است.

پس از حملهٔ هفتم اکتوبر تندروان حماس بر اسراییل، ایالات متحده، بریتانیا و سایر متحدین این کشور در جستجوی راه‌‌های بودند که مانع فراهم‌آوری پول به گروه حماس شوند،‌ گروهی که از سوی ایالات متحده، اسراییل و برخی از کشور‌های دیگر به عنوان گروه تروریستی شناسایی شده است.

وزارت مالیهٔ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هدف از ایجاد این گروه کاری بهبود تبادل معلومات استخبارات مالی است. اعضای این گروه در مورد بهترین شیوه‌ها،‌ فرصت‌ها و همچنین اقدامات اضافی در راستای مبارزه به تمویل مالی تروریزم صحبت خواهند کرد.

این گروه کاری همچنین روابط میان واحدهای استخبارات مالی، همکاری مقامات دولتی و سکتور خصوصی برای مقابله با تهدید تروریزم را تقویت خواهد کرد.

این گروه کاری متشکل از واحد‌های استخبارات مالی آسترالیا، کانادا، استونیا،‌ فرانسه، آلمان، اسراییل،‌ لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ،‌ نیو زیلند،‌ سویس،‌ بریتانیا، ایالات متحده و واحد‌های استخبارات مالی سایر کشور‌ها می‌باشد.

پس از حملات هفتم اکتوبر بر اسراییل، واشنگتن چندین دور تعزیرات را بر گروه حماس اعمال کرده است. ایالات متحده سرمایه گذاری حماس را هدف قرار داده و به موسسات مالی در مورد مقابله با تامین مالی این گروه هشدار داده است. مقامات امریکایی همچنین در مورد دسترسی مقامات ارشد حماس هنگام سفر به خارج صحبت کرده اند.

بر اساس اعلامیهٔ وزارت مالیهٔ ایالات متحده، حملات هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل، تداعی ماموریت اصلی واحدهای استخبارات مالی است تا تمویل مالی تروریزم را کشف، مختل و جلوگیری کند.