ایالات متحده تحریم‌های جدید را بر گروه حماس وضع کرد

پس از حملهٔ ماه گذشته حماس بر اسراییل، ایالات متحده امروز ۱۴ نومبر (۲۳ عقرب) سومین دور تحریم‌ها را بر این گروه وضع کرد که رهبران و تمویل کنندگان حماس را هدف قرار می‌دهد.

وزارت مالیهٔ ایالات متحده با نشر بیانیه‌ای گفت که این اقدام در هماهنگی با بریتانیا اتخاذ شده است و میکانیزم‌هایی را هدف قرار می‌دهد که از طریق آن ایران به گروه حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمایت فراهم می‌کند.

جنیت یلین، وزیر مالیهٔ امریکا گفت: "ایالات متحده به گونهٔ متداوم با شرکای ما به شمول بریتانیا کار می‌کند تا مانع توانایی حماس برای به دست آوردن و استفاده از پول‌ برای انجام قساوت‌هایش شود."

ایالات متحده که گروه حماس را سازمان دهشت افگن می‌پندارد، پیش از این نیز تحریم‌هایی را بر این گروه وضع کرده بود.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید ایالات متحده بر نهادهای مالی حماس تحریم وضع کرد

به دنبال حملهٔ حماس به تاریخ هفتم اکتوبر که در آن به گفتهٔ مقامات اسراییل ۱۲۰۰ نفر کشته شدند، اسراییل تعهد کرد که این گروه را از بین ببرد. پیش از این، مقامات اسراییل از کشته شدن ۱۴۰۰ نفر توسط تندروان حماس خبر داده بودند.

مقامات صحی در غزه گفته اند که شمار کشته شدگان در حملات اسراییل به بیش از ۱۱۰۰۰ هزار نفر رسیده که حدود ۴۰ در صد آن کودکان اند.

حملات انتقامجویانهٔ اسراییل همچنان سبب شده است که دو سوم جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه بی خانمان شوند.

نبیل شومان و کمپنی که یک شرکت تبادلهٔ اسعار مستقر در لبنان است، مالک و بنیانگذر آن نیز در تحریم‌های جدید هدف قرار گرفته اند. وزارت مالیهٔ امریکا این شرکت را به انتقال ده‌ها میلیون دالر به حماس متهم کرده است.

وزارت مالیهٔ امریکا همچنان تمامی دارایی‌های شرکت‌ها و افراد تحریم شده را در امریکا منجمد کرده و تمامی امریکایی ها را از داد و ستد با آنان منع کرده است.