پولیس در امریکا در مورد قتل‌ چهار مرد مسلمان تحقیق می‌کند 

پولیس در ایالت نیومکسیکوی ایالات متحده می‌گوید که در مورد قتل سه مرد مسلمان تحقیق می‌کند که ممکن با قتل یک مسلمان دیگر که سال گذشته صورت گرفته بود، ربط داشته باشند.

پولیس شهر البکرکی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آخرین قتل یک مرد مسلمان شب جمعه پنج اگست (۱۴ اسد) صورت گرفت.

پولیس هویت قربانی این رویداد را فاش نکرده، اما گفته است که او بیش از ۲۰ سال سن داشت و شهروند اصلی یکی از کشورهای جنوب آسیا بود.

تحقیق‌کنندگان به این باور اند که این قتل ممکن با قتل سه مرد مسلمان دیگر ربط داشته باشد.

قربانیان دو قتلی که به تاریخ‌های ۲۶ جولای و اول اگست صورت گرفت، یک مرد ۲۷ ساله و یک مرد ۴۱ سالهٔ پاکستانی بودند.

تحقیق کنندگان اکنون تلاش دارند ارتباط میان این سه قتل و قتل یک شهروند افغانستان را دریابند که در ماه نومبر سال گذشته در بیرون از مغازه‌اش در آن ایالت کشته شد.

پولیس از مردم خواسته است که اگر در مورد این قتل‌ها معلومات دارند، آنرا با مقامات شریک سازند. بیروی تحقیقاتی فدرال (FBI) نیز در تحقیقات این قضایا کمک می‌کند.

میشل لوجان گریشم، والی نیو مکسیکو، خشم‌اش را در رابطه به این قتل‌ها ابراز کرده و خواهان همبستگی با جامعهٔ مسلمان این ایالت شده است. خانم گریشم گفت که کشتار هدفمند باشندگان این ایالت عمل "خشم‌آور و غیر قابل تحمل" است.

والی نیو مکسیکو گفته است که برای انجام تحقیقات، افسران بیشتر را به شهر البکرکی می‌فرستد.

انعام برای معلومات

شورای روابط اسلامی-امریکایی، بزرگترین گروه مدافع حقوق مدنی مسلمانان در امریکا گفته است به هر کسی که در مورد این قتل‌ها معلوماتی را ارایه کند که سبب بازداشت قاتلین شود، ۱۰ هزار دالر انعام خواهد داد.

نهاد عوض، رییس اجرایی این نهاد با نشر اعلامیه‌ای گفته است که "باید در مقابل نفرت و خشونت صرف نظر از نژاد، دین یا سابقهٔ قربانیان یا عاملان حمله بر آنان، متحد شویم."

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، از آغاز سال جاری تا کنون در ایالات متحده در این رویدادهای مختلف مسلحانه، به شمول خودکشی با اسلحه، بیش از ۲۶ هزار نفر جان باخته و بیش از ۲۳ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.