امریکا ذخایر تسلیحات مرتبط با ایران را در سوریه هدف قرار داد 

طیارهٔ جنگی اف-۱۵

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، روز چهارشنبه هشتم نومبر (۱۷ عقرب) گفت که طیاره‌های جنگی امریکا دیپو‌های تسلیحات مرتبط به ایران را در شرق سوریه هدف قرار داد.

آستن در اعلامیه‌ای گفت: "نیروهای نظامی امریکا یک حملهٔ دفاع خودی را بر یک مرکز در شرق سوریه انجام داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از آن استفاده می‌کند. این حمله توسط دو طیارهٔ اف-۱۵ بر یک ذخیرهٔ تسلیحات انجام شد."

او اضافه کرد که ایالات متحده آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز برای حفاظت از مردم و تاسیسات امریکا اقدامات بیشتر را روی دست گیرد.

در مدت دوهفته، این دومین حملهٔ امریکا در سوریه است. امریکا می‌گوید که ایران از گروه‌هایی حمایت می‌کند که واشنگتن آنان را به راه اندازی حملات علیه نیروهای امریکایی در شرق میانه مقصر می‌داند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید پنتاگون: ۲۷ حمله بر نیروهای امریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است

ایالات متحده تلاش دارد مانع تبدیل شدن جنگ حماس-اسراییل توسط ایران و جنگجویان نیابتی‌اش به تنش منطقه‌ای شود.

آستن همچنان گفت که این حملات "دفاع خودی دقیق" پاسخی به سلسله‌ای از حملات علیه پرسونل ایالات متحده در عراق و سوریه توسط متحدین نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران است.

گروه حقوق بشر سوریه مستقر در لندن که ناظر جنگ سوریه است، روز چهارشنبه گفت که در این حمله نه نفر گروه‌های تحت حمایت ایران در سوریه کشته شدند. اما این آمار به گونهٔ‌ مستقل تایید شده نمی‌تواند.

اردوی امریکا به تاریخ ۲۶ اکتوبر نیز دو مرکزی را در سوریه هدف قرار داد که به گفتهٔ پنتاگون از آن توسط سپاه پاسداران ایران و گروه‌های متحد آن استفاده می‌شد.

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که در چند هفتهٔ اخیر به ویژه پس از تشدید جنگ میان اسراییل و حماس، کم از کم ۴۰ بار بر نیروهای امریکایی مستقر در عراق و سوریه حملات درون و راکتی صورت گرفته است.