لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون: ۲۷ حمله بر نیروهای امریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است


پت ریدر، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که در چند روز اخیر، کم از کم ۲۷ بار بر نیروهای امریکایی مستقر در عراق و سوریه حملات درون و راکتی صورت گرفته است.

به گفتۀ مقام‌های امریکایی، کم از کم هفت حمله بر نیروهای امریکایی مستقر در سوریه پس از آن صورت گرفت که نظامیان امریکایی دو موضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های مرتبط به آن را در شرق سوریه آماج حملات قرار دادند. حملات بر نظامیان امریکایی تلفاتی در پی نداشته است.

یک مقام امریکایی که نخواست نامش گرفته شود، به صدای امریکا گفت که آخرین مورد حمله بر نظامیان امریکایی روز دوشنبه گذشته به وقوع پیوست و چندین درون، پایگاه نظامی الاسد را در غرب عراق که نیروهای امریکایی در آن مستقر اند، هدف قرار داد.

همچنان، روز دوشنبه چندین راکت بر پایگاه الاسد اصابت کرد و همزمان با آن دو پایگاه نیروهای امریکایی در شرق سوریه، هدف حملات راکتی قرار گرفت.

ریدر گفت که وزارت دفاع ایالات متحده ۳۰۰ نظامی دیگر را به شرق میانه اعزام می‌کند تا به گفتۀ وی قابلیت‌های محافظت از نیروهای امریکایی مستقر در منطقه را تقویت بخشند، اما گفت: "آنان به اسراییل نمی‌روند."

مقام‌‌های امریکایی، جنگجویان نیابتی مورد حمایت ایران را عامل حملات تقریباً روزانه بر نیروهای امریکایی مستقر در شرق میانه می‌خوانند.

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه به قانونگذاران امریکایی گفت که نیروهای امریکایی به این حملات پاسخ به جا و به وقت می‌دهد. او گفت: "اگر این [حملات] متوقف نشود، ما پاسخ خواهیم داد."

مقام‌های وزارت دفاع ایالات متحده گفته اند که یک جت جنگی اف-۱۵ و دو جت جنگی اف-۱۶ امریکایی روز جمعه گذشته یک انبار سلاح و مهمات تندروان را در ساحۀ ابوکمال سوریه هدف حمله قرار داد.

آستن در بیانیه‌ای گفت: "این حملات دقیق دفاع خودی در پاسخ به سلسله حملات جاری و اغلباً ناکام علیه نظامیان امریکایی مستقر در سوریه و عراق بوده است که گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ایران آن را از ۱۷ اکتوبر به اینسو انجام داده اند...ایالات متحده چنین حملات را تحمل نکرده و از خود، منسوبین و علایق خود دفاع خواهد کرد."

پس از آنکه گروه حماس در هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرد و نظامیان اسراییلی نیز غزه را محاصره و آماج حملات هوایی و زمینی قرار داده اند، نگرانی از گسترش جنگ در منطقه افزایش یافته است.

پس از آغاز جنگ حماس-اسراییل، وزارت دفاع امریکا به ۲۰۰۰ نظامی امریکایی دستور آماده باش داد تا در صورت نیاز به شرق میانه اعزام شوند.

گروه

XS
SM
MD
LG