هشدار واشنگتن: روسیه در روزهای آینده بر تاسیسات دولتی اوکراین حمله خواهد کرد 

واشنگتن امروز ۲۳ اگست (اول سنبله) هشدار داد که احتمال دارد روسیه در روز های آینده بر تاسیسات دولتی اوکراین در حالی حمله کند که مسکو کیف را در ترور دختر یکی از نزدیکان ولادیمیر پوتین مقصر دانسته و گفته است که در مقابل عاملان آن "رحم" نشان نخواهد داد.

سفارت ایالات متحده در کیف گفت که بر اساس معلومات وزارت خارجهٔ امریکا، روسیه تلاش‌هایش را برای راه اندازی حملات بر زیربنا‌های ملکی و تاسیسات دولتی اوکراین در روز‌های آینده افزایش داده است.

این سفارت با نشر آگاهی امنیتی یک بار دیگر از شهروندان امریکا خواست تا اوکراین را ترک کنند.

در این حال، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، و سایر مقامات این کشور نیز هشدار داده اند که روسیه می‌خواهد در روزهای استقلال اوکراین حملاتش را افزایش دهد.

این اظهارات مقام های ایالات متحده پس از آن بیان شد که دختر یک فرد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در اثر بمی که موترش جا به جا شده بود،‌کشته شد.

سرگی لاوروف، وزیر خارجهٔ روسیه، در واکنش به این بمگذاری گفت که کشور تحقیقات در این خصوص کرده است و در مقابل عاملان آن از "رحم" کار گرفته نخواهد شد.

با وجود آنکه مسکو اوکراین را به این حمله متهم کرده است، کیف می‌گوید که در این بمگذاری دست ندارد.

در این حال، رهبران کشور های غربی یک بار دیگر حمایت خود را از اوکراین ابراز کردند.

بوریس جانسن، صدر اعظم بریتانیا، و اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان، علیه تلاش‌های بیشتر روسیه برای الحاق قلمرو اوکراین به خاکش‌ هشدار دادند.

جانسن در سخنرانی ویدیویی در نشستی در کیف گفت که کشورهای جهان باید در مقابل روسیه در کنار هم بایستند.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، نیز گفت که اتحادیهٔ اروپا به کمک‌های درازمدت به اوکراین ادامه خواهد داد.