استقبال گرم از اعضای تیم ملی کرکت افغانستان در کابل

اعضای تیم ملی کرکت افغانستان پس از جام جهانی از هند به افغانستان بازگشتند و در میدان هوایی کابل مورد استقبال گرم هواداران شان قرار گرفتند.

حشمت‌الله شهیدی، کپتان تیم افغانستان، با ابراز سپاس گفت که مردم نه تنها در روز‌های خوب، بلکه در روز‌های بد نیز از بازیکنان افغان حمایت کرده اند.

یک زن افغان که حین رسیدن تیم افغانستان در میدان هوایی کابل حضور داشت، بازیکنان افغان را افتخارات افغانستان دانست و خوشی خاص را به خاطر پیروزی در مقابل تیم‌های پاکستان و انگلستان نشان داد.

این زن که دست حشمت‌الله شهیدی را گرفته بود و سر و صورت این ورزشکار را می‌بوسید، گفت: " خوشحالم که قهرمانان ما پاکستان و انگلستان را شکست دادند. خداوند این قهرمانان را همیشه زنده داشته باشد. اینها افتخارات افغانستان استند."

شهیدی در جریان صحبت با این زن از مرگ مادرش که چهار ماه قبل وفات کرد، یاد‌آوری کرد. او گفت:" من بسیار خوشحالم که باعث خوشی این مادران می‌شوم.‌ باز هم کوشش می‌کنیم که با کسب پیروزی هر افغان را خوشحال کنیم."

جام جهانی کرکت ۲۰۲۳ که در هند برگزار شد، موفق‌ترین ‌‌جام جهانی برای تیم افغانستان بود، زیرا این تیم توانست از نه مسابقه، برندهٔ چهار بازی شود و در جدول نمرات مقام ششم را کسب کند.

تیم افغانستان پیش از این دو بار در مسابقات جام جهانی اشتراک کرده بود: نخست در سال ۲۰۱۵ و سپس در سال ۲۰۱۹، اما در آن مسابقات هیچ پیروزی نداشت.

کسب مقام ششم در این مسابقات به این معنی است که تیم افغانستان توانست بر جام قهرمانان نیز راه پیدا کند، جامی که قرار است در سال ۲۰۲۵ با میزبانی پاکستان برگزار شود.

کمک مالی رحمان‌الله گربز با مردم در هند

همزمان با خرسندی افغان‌ها از موفقیت تیم کرکت افغانستان در مسابقات جام جهانی کرکت،‌ یک ویدیوی رحمان‌الله گربز، بازیکن سر شناس تیم افغانستان، در هند شهرت یافته است.

در این ویدیو که در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است، آقای گربز دیده شده که ساعت ۰۳:۰۰ صبح به وقت محلی در شهر احمد آباد به مردم فقیر که در کنار خیابان خوابیده اند،‌ قبل از برگزاری جشن دیوالی پول نقد توزیع می‌کند.

هندوها در جشن دیوالی با چراغ‌های تیلی منازل شان را تزیین کرده و به همدیگر شیرینی اهدا می‌کنند. مردم در این روز به جاده ها برآمده و با پتاقی و آتش بازی آن را جشن می‌گیرند.

تعداد زیاد مردم هند در شبکه های اجتماعی از این کار بازیکن افغان استقبال کردند.

یک عضو ارشد پارلمان هند به نام ششی تهرور از کار رحمان الله گربز ستایش کرده است. او با بازپخش ویدیوی گربز در شبکه ایکس نگاشته است: "پس از آخرین مسابقه در احمدآباد، اقدام حیران کننده مهربانی از سوی بازیکن افغان، رحمان الله گربز."

تهررو همچنان نوشته کرده که این اقدام گربز بزرگتر از صدها دوش است که تا حالا انجام داده و یا در آینده انجام خواهد داد.