وزیر داخلۀ ایران: به عاملان حمله تروریستی راسک پاسخ قاطع خواهیم داد

آرشیف

به دنبال حمله مهاجمان مسلح بر یک پایگاه پولیس ایران، وزیر داخله این کشور گفته است که به عاملان این حمله پاسخ قاطع خواهد داد.

پولیس ایران روز جمعه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) گفت که در نتیجهٔ حملهٔ تروریستان بر یک پایگاه پولیس راسک در ولایت جنوب شرقی سیستان-بلوچستان کم از کم ۱۱ افسر پولیس کشته و چندین تن زخمی شدند.

احمد وحیدی، وزیر داخلۀ ایران در شبکۀ اجتماعی ایکس نوشت: "حمله کور تروریستی به کلانتری راسک به شهادت رساندن تعدادی از ماموران انتظامی، محکوم است. عاملان و آمران این حمله تروریستی بدانند که ما پاسخ قاطع خواهیم داد".

راسک در جنوب شرق ولایت سیستان و بلوچستان، در حدود ۵۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان در نزدیکی مرز با پاکستان واقع است. این حمله که حوالی نیمه شب روی داد، یکی از مرگبارترین حملات در سال‌های اخیر در این منطقه به شمار می‌رود.

گروه جیش‌العدل در بیانیه‌ای کوتاه که در تلگرام خود نشر کرده، مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است. جیش العدل در فهرست سیاه ایران به عنوان گروه "تروریستی" قرار دارد.

رضا قاسمی، تحلیلگر روابط بین‌الملل با توجه به هشدار وزیر داخلۀ ایران گفت که این کشور همانند سایر کشورهای منطقه همیشه هشدار می‌دهد که از تروریستان انتقام می‌گیرد، اما هیچ‌گاه این هشدارها عملی نمی‌شود.

به گفتۀ قاسمی، علی‌رغم اینکه شهروندان این کشورها قربانی حملات دهشت‌افگنی استند، اما دولتمردان آنها به پرورش "مار آستین" در داخل و بیرون از کشورهای شان ادامه می‌دهند.

او افزود: "گروه جیش‌العدل حضور عملیاتی و فزیکی در نیمروز افغانستان دارد، در کنار گروه تروریستی جیش‌العدل حد اقل بالاتر از ۲۵ گروه تروریستی دیگر هست که در افغاستان حضور دارند و پایگاه‌های تروریستی و آموزشی ایجاد کرده اند و فعالیت‌های گسترده را هم انجام می‌دهند".

قاسمی افزود که این حملات نه اولین است و نه آخرین خواهد بود، مگر اینکه استخبارات کشورهای منطقه از حمایت گروه‌های تروریستی دست بردارند.

گروه جیش‌العدل (که پیش‌تر با نام جندالله شناخته می‌شد) حدود ۱۳ سال پیش به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. این گروه از زمان تاسیس خود در حدود ۲۰ سال قبل، در حملات متعددی شرکت کرده که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی ایران و همچنین تعدادی از غیرنظامیان شده است.