لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات در هند؛ مودی ادعا کرد که رقبایش می‌خواهند سرمایۀ هندوها را میان مسلمانان تقسیم کنند


نرندرا مودی، صدر اعظم هند، و حزب ملی‌گرای هندوی وی در جریان انتخابات بر رقبایش تاخته و گفته اند که آنان از مسلمانان در این کشور حمایت می‌کنند، اقدامی که به نظر تحلیلگران تلاشی برای تقویت موقف تندروانۀ آنان در جریان انتخابات است.

انتخابات هند که در هفت مرحله برگزار می‌شود، روز جمعه آغاز شد که در آن مودی تلاش دارد برای سومین بار پی در پی به کرسی صدارت برسد.

صدر اعظم هند امروز ۲۳ اپریل (چهارم ثور) یک بار دیگر گفت که حمایت از مسلمانان بخشی از کارزار انتخاباتی حزب کانگرس است تا سرمایۀ هندوها یک بار دیگر میان مسلمانان تقسیم شود.

مودی دو روز پیش اقلیت مسلمان در این کشور را "نفوذی ها" خوانده بود که به گفتۀ او، فرزندان زیادی دارند.

حزب کانگرس اما این اتهام را رد کرده و از کمیسیون انتخابات خواسته است تا در مقابل مودی اقدام کند.

هلال احمد، تحلیلگر سیاسی در مرکز مطالعات جوامع در حال رشد مستقر در دهلی، گفت که این اظهارات جنجال برانگیز از مودی غیر معمول است، زیرا او به ندرت به گونۀ مستقیم مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

احمد افزود که حزب بهارتیا جنتا مودی در ساحاتی که در سال گذشته آرای بیشتر به دست آورده بود، در حال حاضر آرای اندک کسب کرده است "به این معنی که رای دهندگان که به حزب بهارتیا جنتا متعهد اند، هنوز رای نداده اند. البته که آنان [مودی و حزب‌اش] می‌خواهند تا این رای دهندگان بروند و رای بدهند". او افزود که دلیل تاختن مودی بر مسلمانان نیز ترغیب غیرمسلمانان به رای دادن است.

امیت شاه، وزیر داخلۀ حکومت مودی و شماری از رهبران حزب وی نیز اتهام وارد کرده اند که احزاب مخالف تلاش دارند سرمایه‌های هندوها را میان مسلمانان تقسیم کنند.

در ایالت جنوبی کرناتکا که قرار است باشندگان آن روز جمعه رای بدهند، اعضای حزب مودی علیه قتل یک زن هندو توسط یک مرد مسلمان تظاهرات برپا کردند.

آنان اتهام وارد کرده اند که این رویداد یک مثالی از "جهاد عشق" است، اصطلاحی که گروه هندو می‌گویند مردان مسلمان با استفاده از آن دختران هندو را با تعهد ازدواج مسلمان می‌سازند.

حکومت مودی به کرات به هدف قرار دادن و تعصب علیه حدود ۲۰۰ میلیون مسلمان هندی متهم شده است. اتهامی که مودی آنرا رد کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG