لینک های دسترسی

Breaking News

خامنه‌ای حمله بر اسراییل را نمایش اقتدار نیروهای ایرانی خواند


علی خامنه‌ای، رهبر ایران، روز شنبه ۲۱ اپریل (دوم ثور) هنگام صحبت با شماری از فرماندهان ارشد کشورش
علی خامنه‌ای، رهبر ایران، روز شنبه ۲۱ اپریل (دوم ثور) هنگام صحبت با شماری از فرماندهان ارشد کشورش

علی خامنه‌ای، رهبر ایران، روز یکشنبه ۲۱ اپریل (دوم ثور) در نخستین اظهارات علنی پس از حمله بر اسراییل، از نیروهای مسلح این کشور به دلیل "موفقیت" آن‌ها تمجید کرد.

خامنه‌ای با اشاره به حملات ایران بر اسراییل گفت:‌‌ ''به‌ لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.''

ایران شنبه شب گذشته به وقت محل نزدیک به ۳۲۰ طیارۀ بی سرنشین تهاجمی و میزایل‌ را بر اسراییل پرتاب کرد، اما به گفته مقامات اسراییل، به کمک ایالات متحده و سایر متحدین ۹۹ درصد این حملات رهگیری و قبل از رسیدن به هدف منهدم شدند و آسیب اندکی ناشی از این حملات به اسراییل رسیده است.

خامنه‌ای رهگیری و انهدام حملات میزاییلی و درونی بر اسراییل را کم اهمیت جلوه داده گفت:‌ ''موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.''

پس از حملات ایران بر اسراییل، صدای سه انفجار روز جمعه ۱۹ اپریل در نزدیکی یک پایگاه هسته‌ای ایران در ولایت اصفهان شنیده شد. رسانه‌های امریکایی از قول مقامات ایالات متحده گزارش دادند که اسراییل بر ایران با طیاره بی‌ سرنشین حمله کرده است.‌

امیر حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیر خارجهٔ ایران، حمله تلافی‌جویانه صبح جمعه اسراییل بر کشورش را ناچیز توصیف کرد و گفت که سلاحی را که اسراییل استفاده کرد، بیشتر شبیه اسباب بازی کودکان بود.

این دپلومات ارشد ایران هنگام ورود به جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه به تلویزیون ان‌بی‌سی امریکا گفت: ''آنچه دیشب رخ داد، حمله نبود. آنان [حملات توسط درون] بیشتر شبیه اسباب بازی بود که کودکان ما با آن بازی می‌کنند-نه طیاره‌های بی سرنشین."

عبداللهیان گفت که تهران پلان پاسخ به این حملات را ندارد، مگر اینکه اسراییل حملات قابل ملاحظه را انجام بدهد.

تهران گفته است که حملات ۱۳ اپریل در انتقامجویی از حملهٔ اسراییل بر قنسولگری این کشور در دمشق، پایتخت سوریه، انجام شد که در آن هفت عضو سپاه پاسداران ایران، از جمله محمدرضا زاهدی، فرمانده ارشد نیروی قدس و معاونش، کشته شدند. اما اسراییل مسوولیت آن حمله را بر عهده نگرفته است.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری‌های اسو شیتد پرس،‌ فرانس پرس و رویترز گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG