لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین: روسیه قطار‌های آهن را هدف قرار می دهد تا انتقال محموله‌های نظامی را 'فلج' کند


قطار آهن اوکراین (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
قطار آهن اوکراین (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

یک مقام امنیتی اوکراین روز جمعه ۲۶ اپریل (هفتم ثور) گفت که نیروهای نظامی روسیه حملات خود را بر زیربنای قطارهای آهن در آن کشور افزایش داده تا ارسال وانتقال محموله‌‌های نظامی به شمول کمک‌های غرب را مختل کند.

این منبع به خبرگزاری فرانس پرس گفت که افزایش حملات مرگبار با هدف فلج کردن زیربنا‌های قطار آهن "اختلال در تحویل و ارسال تجهیزات نظامی" قبل از پلان حملات تهاجمی روسیه صورت می گیرد.

منابع اوکراین گفته اند که این گونه "حملات گام‌های استاندارد قبل از حملات تهاجمی می‌باشد."

در حال حاضر، نیروهای روسیه در مقایسه با نیروهای اوکراین در خط مقدم جبهه نه تنها از لحاظ تجهیزات نظامی، بلکه نیروی انسانی نیز در وضعیت برتر قرار دارد. کیف هشدار داده است که جنگ در مقابل تهاجم نظامی روسیه در هفته‌های آینده با مشکلات جدی مواجه بود.

مقامات منطقه ای به همراه اوکرزالیزنیتسیا، مسوول راه آهن دولتی اوکراین، افزایش حملات مرگباری را مشاهده کرده اند که زیرساخت های راه آهن را هدف قرار می دهند.

مقامات قطار آهن گزارش دادند که در حمله میزایلی روسیه در شرق منطقه دونتسک، سه نفر از کارمندان راه آهن جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته این مقامات، در حملات روز پنجشنبه ۱۰ غیر نظامی زمانی زخمی شدند که نیروهای روسیه بر قطار آهن در بالاکلیا واقع در منطقه خارکیف حمله کردند.

در همین حال،‌ وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت که نیروهای این کشور "تسلیحات و تجهیزات نظامی غربی" را که یک روز قبل از طریق قطار آهن حمل می‌شد، در منطقه دونتسک هدف قرار داده‌اند. این وزارت همچنین گفته است که تاسیسات قطارآهن در منطقه خارکیف را نیزهدف قرار داده‌اند.

این حملات مرگبار بر زیربناهای قطار آهن اوکراین درهمان روزی صورت گرفت که یک مقام امریکایی روز پنجشنبه ۲۵ اپریل گفت که ایالات متحده به زودی به ارزش شش میلیارد دالر خریداری تسلیحات جدید به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

این مقام که نخواست در گزارش نامش ذکر شود به خبرگزاری رویترز گفت که واشنگتن خریداری این تسلیحات را تا روز جمعه ۲۶ اپریل اعلام خواهد کرد.

بر اساس معلومات این مقام، این تسلیحات شامل سیستم رادار ضد توپخانه، وسایط محاربوی، راکت‌های سیستم دفاع راکتی پتریوت، طیاره‌های بدون سرنشین، توپخانه، مهمات رهبری شده و سیستم‌های ضد طیاره‌های بی‌سرنشین خواهد بود.

وزارت دفاع ایالات متحده به صدای امریکا گفت که واشنگتن به اوکراین، میزایل‌های بالستیک دوربرد نوع (ATACMS) را فراهم کرده است. برد این میزایل‌ها تا ۳۰۰ کیلومتر است، تقریباً دو برابر میزایل‌هایی که اکنون نیروهای اوکراینی در اختیار داشتند.

چارلی دییتز، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده افزود که این میزایل‌ها منحیث بخشی از بستهٔ کمک‌های نظامی ۳۰۰ میلیون دالری است که در اواسط ماه مارچ برای اوکراین در نظر گرفته شده بود.

یک مقام ارشد ریاست جمهوری امریکا گفت که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده پس از آن به انجام این اقدام دستور داد که روسیه میزایل‌های بالسیتک کوریای شمالی را خریداری کرده و از آن استفاده کرد.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG