لینک های دسترسی

Breaking News

نهادهای کمک به مهاجرین: شمار پناهجویان در مرز امریکا و مکسیکو افزایش یافته است


کمبود مکان در پناهگاه‌ها در شهر مرزی رینوسا سبب شده است که شماری از خانواده ها بر روی سرک ها خیمه بزنند.
کمبود مکان در پناهگاه‌ها در شهر مرزی رینوسا سبب شده است که شماری از خانواده ها بر روی سرک ها خیمه بزنند.

نهادهای کمک به مهاجرین می‌گویند که تعداد مهاجرینی که از طریق مکسیکو به مرز جنوبی ایالات متحده می‌رسند در این اواخر افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

مقامات گفته اند که شمار این پناهجویان که قصد ورود به ایالات متحده را دارند، پس از رفع محدودیت های همه گیری کووید-۱۹ افزایش یافته است.

هکتور سیلوا، کشیش مسیحی که مسوولیت یکی از پناه گاه‌های مهاجرین در رینوسا، شهر مرزی مکسیکو با ایالات متحده را به عهده دارد، می گوید که ورود مهاجرین بدون وقفه ادامه دارد. او گفت:"هر روز بین ۴۰۰ الی ۴۵۰ نفر به اینجا می آیند."

هکتور سیلوا می‌گوید در میان این مهاجرین، خانواده های چینی، روسی و شهروندان دیگر کشورهای جهان شامل اند. کمبود مکان در پناهگاه‌ها سبب شده است که شماری از خانواده ها بر روی جاده‌ها خیمه بزنند.

گلادیس کاناس، عضو یک نهاد محلی کمک به مهاجرین، می‌گوید شماری از این مهاجرین در خانه ها و موترهای متروک و حتی روی جاده ها شب و روز سپری می‌کنند.

به اساس معلومات نهاد های همکار مهاجرین در رینوسا، رقم پناهجویانی که تازه به این شهر آمده اند، از ۸۵۰۰ نفر بالا رفته است.

قصر سفید می گوید، در نظر دارد تا حدود ۱۵۰۰ سرباز را برای کمک به کارمندان اداره گمرکات و سرحدات به مرز بین امریکا و مکسیکو بفرستد.

XS
SM
MD
LG