لینک های دسترسی

Breaking News

آتش سوزی در یک مرکز بازداشت پناهجویان در مکسیکو جان ۳۹ نفر را گرفت


مقامات مکسیکو روز سه شنبه ۲۸ مارچ (هشتم حمل) اعلام کردند که در نتیجهٔ آتش‌سوزی در یک مرکز بازداشت پناهجویان در یکی از شهرهای مکسیکو در مرز با ایالات متحده، کم از کم ۳۹ نفر جان باختند.

به گفتهٔ مقامات، آتش سوزی اندکی پس از نیمه شب در مرکز انستیتیوت ملی مهاجرت (INM) در شهر سیوداد وارز رخ داد.

انستیتیوت ملی مهاجرت در بیانیه‌ای گفت: "انستیتیوت ملی مهاجرت وزارت داخله از کشته شدن، ۳۹ پناهجوی خارجی در اثر آتش سوزی ابراز تاسف می‌کند."

یکی از امدادگران که نخواست نامش در این گزارش ذکر شود، گفت که حدود ۷۰ پناهجوی ونزویلایی در این مرکز حضور داشتند.

ویناگلی، یک زن ونزویلایی که در بیرون از این مرکز به دنبال معلومات در مورد همسرش بود، گفت که باوجودیکه شوهرش اسناد اقامت در مکسیکو را داشت، بازداشت شده بود.

او به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "او را با امبولانس بردند. آنها [مقامات مهاجرت] چیزی نمی‌گویند. یکی از اعضای خانواده ممکن مرده باشد و آنها هیچ نمی‌گویند که او مرده است."

حضور شدید نظامیان و گارد ملی مکسیکو در اوایل روز سه شنبه در محل حادثه محسوس بود.

محدودیت سختگیرانه در مرز

شهر سیوداد وارز مکسیکو هم‌مرز با شهر ال‌پاسوی ایالت تکزاس امریکا، یکی از شهرهای مرزی است که بسیاری از مهاجران غیرقانونی که به دنبال پناهندگی در ایالات متحده استند، در آن سرگردان مانده‌اند.

صدها نفر از آنها که از این انتظار خسته شده بودند، به تاریخ ۱۳ مارچ به پل بین المللی که این دوکشور را وصل می‌کند، یورش بردند، اما مامورین امریکایی پل را مسدود کرده و مانع ورود آنها به ایالات متحده شدند.

ادارهٔ جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده، در ماه فبروری سال جاری محدودیت‌های جدیدی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی به این کشور وضع کرد.

براساس قوانین جدید پناهجویان که به گونه غیرقانونی وارد ایالت متحده شوند دوباره برگشت داده می‌شوند و واجد شرایط پناهندگی نخواهند بود.

در عوض، آنها باید در یکی از کشورهای که برای رسیدن به امریکا از آن عبور می‌کنند، از طریق برنامهٔ آنلاین که ایالات متحده برای درخواست پناهندگی ایجاد کرده، تقاضای پناهندگی کنند.

ادارهٔ بایدن اقدامات جدید را در حالی اتخاذ کرد که با اتهامات جمهوری‌خواهان مبنی بر از دست دادن کنترول مرز مواجه بود.

هر ماه حدود ۲۰۰ هزار نفر تلاش می‌کنند که از مرز مکسیکو به گونهٔ غیرقانونی وارد ایالات متحده شوند.

اکثر آنان از کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی استند و دلیل پناهندگی شان را فقر و خشونت در کشورشان عنوان می‌کنند.

گزارش اخیر سازمان بین المللی مهاجرت نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۴ به اینسو حدود ۷۶۶۱ پناهجو در مسیر رسیدن به ایالات متحده جان داده یا ناپدید شده است.

XS
SM
MD
LG