لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید درگیری‌ها؛ شهروندان ده‌ها کشور اسراییل و غزه را ترک می‌کنند


در پی تشدید درگیری‌ها در اسراییل ده‌ها کشور از برنامه‌ریزی برای بازگرداندن شهروندان خود از این کشور خبر داده‌ اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حال حاضر مقام‌های ۳۱ کشور اعلام کرده‌ اند که برای کمک به شهروندان خود برای بیرون شدن از اسراییل در حال فراهم آوری ملزومات سفرهای هوایی اند.

امریکا
به گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، وزارت خارجه امریکا در تلاش است با سازماندهی پروازهای چارتر به شهروندان امریکا کمک کند تا در صورت تمایل اسراییل را به مقصد اروپا ترک کنند.

خطوط هوایی دلتا روز چهارشنبه اعلام کرد که با همکاری با حکومت امریکا برای انتقال آن دسته از شهروندان این کشور که خواهان بازگشت به وطن شان اند، کمک‌های لازم را ارایه خواهد داد.

ارجنتاین
وزیر خارجه ارجنتاین در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است که عملیات بازگرداندن شهروندان این کشور از اسراییل آغاز شده و نخستین گروه به مقصد ارجنتاین در حال حاضر با ترک تل ابیب عازم رم، پایتخت ایتالیا، شده است.

آسترالیا
انتونی البانیز، صدر اعظم آسترالیا، اعلام کرده است که شهروندان این کشور در روزهای جمعه و یکشنبه به وسیله دو پرواز ویژه اسراییل را ترک خواهند کرد.

اتریش
اتریش اعلام کرده که نیروهای مسلح اتریشی عملیات انتقال شهروندان این کشور از اسراییل را روز چهارشنبه آغاز کرده و یک طیارهٔ با ظرفیت شصت مسافر با پرواز از این کشور شهروندان اتریش را به قبرس انتقال می‌دهد.

بلجیم

الکساندر دکرو، صدر اعظم بلجیم، روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که این کشور مسافران را از اسراییل منتقل خواهد کرد.

بولیویا
وزارت خارجهٔ بولیویا در ویب‌سایت خود اعلام کرد که ۱۴گردشگر بولیویایی روز چهارشنبه به وسیله خطوط هوایی اسپانیا از اسراییل بازگردانده شدند.

برازیل
سفارت برازیل در تل ابیب اعلام کرد که ۴۲۳ شهروند این کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به وسیله خطوط هوایی از اسراییل به این کشور شان منتقل شدند و انتظار می‌رود که عملیات انتقال تا روز یکشنبه به وسیله چهار پرواز دیگر ادامه یابد.

کانادا
وزیر خارجه کانادا، ملانی جولی، از برنامه‌ریزی کشورش برای تخلیه شهروندان گیرمانده در اسراییل خبر داد. بنا بر اعلام مرکز اسراییل و روابط یهودیان، نزدیک به ۱۰۰۰ شهروند کانادا در حال حاضر قصد دارند اسراییل را ترک کنند.

کولمبیا
وزارت خارجه کولمبیا در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که نخستین پرواز حامل شهروندان این کشور به مقصد کولمبیا، اسراییل را ترک کرده است.

جمهوری چک
طیارهٔ حکومتی حامل وزیر خارجه جمهوری چک، یان لیپاوسکی، در مسیر بازگشت از نشست عمان با توقف در اسراییل ۳۴ شهروند این کشور را بازگردانده است.
این وزیر جمهوری چک نخستین مقام خارجی محسوب می‌شود که پس از درگیری اخیر از اسراییل بازدید کرده است. احتمال دارد عملیات انتقال شهروندان جمهوری چک از این کشور ادامه یابد.

دنمارک
سخنگوی وزارت خارجهٔ دنمارک به خبرگزاری رویترز گفته است که یک طیارهٔ این کشور با ظرفیت ۱۲۰ مسافر برای بازگرداندن دنمارکی‌ها از اسراییل مهیا شده است. به گفته این مقام دنمارکی این عملیات تا پیش از روز جمعه صورت نخواهد گرفت.

فنلند
روزنامهٔ فنلندی "ایلتالحتی" روز چهارشنبه به نقل از وزیر خارجهٔ این کشور، الینا والتونن، خبر داد که فنلند بازگرداندن شهروندانش و همچنین دارندگان اقامت فنلند را از اسراییل و مناطق اشغالی فلسطین، پیشنهاد خواهد کرد.

فرانسه
وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور با سازماندهی پروازهای اضافی از میدان هوایی تل‌ ابیب در روزهای جمعه و شنبه عملیات بازگرداندن شهروندانش را انجام خواهد داد.

کاترین کلونا، وزیر خارجهٔ فرانسه، روز سه‌شنبه اعلام کرد که روز پنجشنبه یک پرواز ویژهٔ خطوط هوایی فرانسه به انتقال شهروندان فرانسوی کمک خواهد کرد.

آلمان
خطوط هوایی آلمانی "کندر" روز پنجشنبه اعلام کرد در هماهنگی با وزارت خارجه این کشور، برای عملیات بازگرداندن شهروندان آلمان قصد دارد دو طیارهٔ ویژه ایربس را به شهرعقبهٔ اردن، بفرستد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، تا اکنون پنج هزار شهروندان آلمان ساکن اسراییل خواستار بازگشت به کشورشان شده‌ اند. وزارت خارجه آلمان مشخص نکرده که تا اکنون چه تعداد شهروندان این کشور اسراییل را ترک کرده اند.

ایتالیا
وزارت خارجه ایتالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که در تلاش برای بازگرداندن ۹۰۰ شهروند خود که ساکن اسراییل اند، تا اکنون هفت طیاره در فاصله روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در عملیات انتقال شرکت کرده‌ اند.

قزاقستان
روزنامه آستانه تایمز روز چهارشنبه اعلام کرد طیارهٔ حامل ۱۲۴ شهروند قزاقستان همراه با ه ۲۴ شهروند سایر کشور‌ها روز سه‌شنبه در میدان هوایی آلماتی، بزرگترین شهر قزاقستان، فرود آمد.

کوریای جنوبی
یک طیارهٔ کوریای جنوبی حامل ۱۹۲ تن از شهروندان این کشور روز چهارشنبه پس از ترک تل‌ ابیب در میدان هوایی سیول، پایتخت کوریای جنوبی، نشست کرد.

اسپانیا
یک مقام وزارت دفاع اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور دو طیارهٔ نظامی را برای انتقال ۵۰۰ اسپانیایی، به اسراییل فرستاد.

بنا بر گزارش رویترز، طیارهٔ حامل بیش از ۲۰۰ اسپانیایی و شماری از شهروندان اروپایی و کشورهای دیگر مقیم اسپانیا روز چهارشنبه در یکی از میدان‌های هوایی نزدیک مادرید، پایتخت اسپانیا، نشست کرد.

سویدن
خبرگزاری سویدنی تی‌تی روز چهارشنبه به نقل از وزیر خارجه این کشور، توبیاس بیلستروم، گزارش داد که برای تخلیه شهروندان سویدن از اسراییل و مناطق فلسطینی اقدام خواهد کرد.

سویس، تایلند، هالند، اوکراین و بریتانیا نیز در تلاش بیرون کردن شهروندان خویش از اسراییل اند.

گروه

XS
SM
MD
LG