لینک های دسترسی

Breaking News

کارمندان صحی: برعلاوه واکسین پولیو، تقویت معافیت بدن کودکان زیر سن پنج سال لازمی است


شماری از کارمندان صحی در کابل می‌گویند که هنوز هم اکثر خانواده ها برای حفظ سلامت و تقویت سیستم معافیتی بدن فرزندان خود توجه خاص ندارند.

این کارشناسان صحی می‌گویند که خانواده‌ها باید برعلاوه واکسین پولیو به غذا و محیط زیست فرزندان خود نیز توجه خاص داشته باشند تا به بیماری مهلک پولیو مبتلا نشوند.

داکتر گلاخان ایوب، رییس پیشین معافیت کتلوی در ولایت کابل به صدای امریکا گفت: "به نظر من وضعیت فعلی و سطح آگاهی والدین برای بهبود معافیت کودکان کافی نیست زیرا تحقیقات نشان داده است که نیمی از کودکان کشور هنوز هم واکسین های دوران کودکی را تکمیل نکرده اند."

به گفتۀ ایوب، تمام خانواده‌ها مسوولیت دارند که کودکان شانرا پس از تولد پنج بار و به مدت یک سال به شکل مکرر واکسین کنند و همزمان به ایشان واکسین پولیو نیز بدهند تا در مقابل این بیماری خطرناک و سایر بیماری‌های کشنده دوران کودکی در امان بمانند.

او خانواده‌ها را ترغیب کرد که به سلامتی کودکان شان توجه کنند و آنان را در هر کمپاین واکسین کنند، تا از فلج دایمی نجات یابند.

ایوب افزود: "از والدین و همه خانواده ها تقاضا دارم که حتی قبل از نامگذاری کودک، فوراً واکسین های لازم را برای شان تطبیق کنند تا بدن آنها در مقابل بیماری های خطرناک و کشندۀ دوران کودکی قوی شود زیرا نوزادان تازه متولد شده نسبت به دیگران حساس تر هستند."

از سوی دیگر، برخی از شهروندان کابل نیز از این ناحیه نگران هستند و از خانواده ها می‌خواهند تا مراقب صحت و معافیت فرزندانشان باشند.

مرضیه، یک تن از باشندگان شهر کابل به صدای امریکا گفت: "در اطراف ما خانواده‌های زیادی هستند که به حفظ سلامت و معافیت فرزندان خود اهمیتی نمی‌دهند، بنابراین از همه والدین که در مناطق اطراف و یا شهرها زندگی می‌کنند تقاضا دارم که صحت و سلامتی فرزندان‌شان را در اولویت قرار دهند."

مرضیه از تمام والدین می‌خواهد که کودکان زیر سن پنج سال شان را علاوه بر بیماری پولیو در برابر همه بیماری های کشندۀ دوران کودکی واکسین کنند.

پولیو یک مرض ویروسی کشنده است که تداوی ندارد و تنها راه مجادله با آن وقایه کودکان در برابر این بیماری است و برعلاوه، ریشه کن ساختن آن هم نیاز به همکاری مشترک تمام اقشار جامعه دارد.

گروه

XS
SM
MD
LG