لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای دفن شدن ۱۷۹ جسد در یک قبر دسته جمعی در شفاخانهٔ الشفا در غزه 


نمایی از شفاخانۀ الشفا در غزه
نمایی از شفاخانۀ الشفا در غزه

رییس شفاخانهٔ الشفا در غزه امروز ۱۴ نومبر (۲۳ عقرب) گفت که ۱۷۹ نفر، به شمول هفت نوزاد و ۲۹ بیماری که در بخش مراقب ویژه جان باخته بودند، را در یک قبر دسته جمعی در محوطهٔ این شفاخانه دفن کردند.

محمد ابو سلمیه گفت: "ما مجبور شدیم که آنان را در قبر دسته جمعی دفن کنیم. در ساختمان شفاخانه اجساد انبوه شده و سرد خانه‌ها برق ندارد." با آنهم این ارقام به گونهٔ مستقل تایید شده نمی‌تواند.

پس از حملهٔ هفتم اکتوبر گروه حماس بر اسراییل، هیچ مقدار نفت وارد غزه نشده است.

پیش از این مقامات حکومت گروه حماس در غزه گفته بودند که تمامی شفاخانه‌ها در شمال غزه، به دلیل جنگ با نیروهای اسراییلی و کمبود نفت، غیر فعال شده اند.

یک خبرنگار همکار خبرگزاری فرانس پرس در داخل شفاخانه گفته است که بوی تعفن اجساد در حال تجزیه این شفاخانه را فرا گرفته است. در این حال داکتران گفته اند که تجزیه شدن اجساد سبب شیوع بیماری‌های گوناگون در داخل شفاخانه و در غزه خواهد شد.

با آنهم این خبرنگار گفت که شدت درگیری‌ها و حملات هوایی از روز دو شنبه تا سه شنبه در مقایسه با شب‌های گذشته کمتر بوده است.

تانک‌های اسراییل در دروازه‌های شفاخانهٔ الشفا مستقر شده، جاییکه اسراییل می‌گوید پایگاه‌های زیرزمینی وجود دارد که گروه حماس از آن استفاده می‌کند. اما تندروان حماس این ادعا را رد می‌کنند.

اسراییل ادعا‌های محاصرهٔ شفاخانه توسط نیروهایش را رد کرده و گفته است که آنان مسیرهایی را برای بیرون شدن افراد از شفاخانه ایجاد کرده اند.

اما بر اساس گزارش رویترز، مقامات و کارمندان طبی در داخل شفاخانۀ الشفا می‌گویند که هر زمانی که تلاش می‌کنند از شفاخانه بیرون شوند بر آنان گلوله باری صورت می‌گیرد.

مقامات محلی گروه حماس گفته اند که حدود ۶۵۰ بیماری و میان ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ افراد بیجا شده در داخل شفاخانه گیر مانده اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های خبرگزاری‌های فرانس‌پرس و رویترز استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG