لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: حملهٔ اوکراین به شهر بلگورود بدون مجازات نمی‌ماند


روسیه می‌گوید که حمله اوکراین به شهر بلگورود که به گفتهٔ مقامات روسی کم از کم ۲۰ کشته برجا گذاشت، بی‌مجازات باقی نخواهد ماند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه ۳۰ دسمبر (نهم جدی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این جنایت بدون مجازات نخواهد ماند."

وزارت حالات اضطراری روسیه روز شنبه اعلام کرد که گلوله‌باری شهر بلگورود در مرز این کشور و اوکراین موجب کشته‌شدن ۲۰ تن از جمله دو کودک و زخمی‌شدن ۱۱۱ نفر دیگر شده است.

حملهٔ روز شنبه یکی از مرگبارترین حملات در خاک روسیه از زمان آغاز تهاجم مسکو علیه اوکراین در فبروری ۲۰۲۲ بود.

وزارت دفاع روسیه گفته است که مهمات مورد استفاده در این حمله، میزایل‌های ساخت جمهوری چک و مهمات خوشه‌ای "اولخا" بوده است.

این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که حملات گستردهٔ راکتی و طیاره‌های بدون سرنشین روسیه در سرتاسراوکراین کم از کم ۳۱ کشته و بیش از ۱۶۰ زخمی برجا گذاشت.

کرملین اعلام کرده که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، در جریان وضعیت قرار گرفته و به میخاییل موراشکو، وزیر صحت روسیه، دستور داده تا همرا با یک تیم طبی و امدادگران از بلگورود بازدید کند.

در همین حال روسیه روز شنبه نشست اضطراری شورای امنیت ملل متحد را فراخواند و اوکراین را متهم کرد که غیرنظامیان شهر بلگورود را با میزایل و راکت هدف قرار داده است.

بلگورود در ۳۰ کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد و به گفتهٔ مسکو بارها مورد اصابت گلوله‌باری نیروهای کیف قرار گرفته است.

شهرهای غرب روسیه طی ماه‌های گذشته با درون ها مورد حمله قرار گرفته و مقامات این کشور، اوکراین را عامل این حملات می‌دانند.

مقامات اوکراینی هرگز مسوولیت حملات در داخل خاک روسیه و شبه‌جزیره کریمیه را نپذیرفته‌ اند.

حملات طیاره‌های بدون سرنشین روسیه به شهرهای اوکراین روز شنبه نیز ادامه داشت و لوی درستیز قوای مسلح اوکراین از سرنگون کردن ۱۰ درون "شاهد" ساخت ایران در مناطق خرسون، خملنیتسکی و میکولایف خبر داد.

گروه

XS
SM
MD
LG