لینک های دسترسی

Breaking News

رضایت دهقانان از محصولات فارم‌ های گلخانه ای در فاریاب


رضایت دهقانان از محصولات فارم‌ های گلخانه ای در فاریاب
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:33 0:00

شماری از دهقانان در ولایت فاریاب که به کشت گلخانه ای رو آورده با رضایت از محصولات آن می گویند که با استفاده از این روش از زمین‌های خود در فصل های تابستان و زمستان حاصل می گیرند.

نثار احمد، یکی از دهقانان در ولایت فاریاب، به صدای امریکا گفت، دو سال پیش به همکاری یک نهاد کمک کننده فارم گلخانه ای بادرنگ را در مساحت ۲۵۰ مترمربع زمین ایجاد کرد.

این دهقان با رضایت از حاصل دهی فارم بادرنگ همچنان گفت که خریطه‌های ۱۰ کیلویی آن را بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ افغانی به فروش می رساند.

او که پنج ساله تجربه کار کشاورزی دارد، افزود : "۲۵۰ متر گل خانه است، تقریباً ما یک روز در میان بیست خلطه(خریطه) ۱۰ کیلویی تهیه می‌ کنیم."

نثاراحمد اما در کنار کشت گلخانه‌‌ای، در ۱۰ جریب زمین خود سبزیجات دیگر نیز کشت کرده است. او گفت که دهقانان به دلیل بلند بودن قیمت کود کیمیاوی کمتر به آن دسترسی دارند و از حکومت طالبان خواست که برای توسعه و رشد صنعت زراعت، باید دهقانان را همکاری کند.

او به صدای امریگا گفت: ”در کنار این در تقریباً ۱۰جریب زمین که در پایین و خارج از گلخانه است ، گشنیز، گندنه و بادنجان سیاه کشت کرده است.

این دهقان همچنان گفت که پس از ایجاد فارم بادرنگ، کار آنان رونق بیشتر پیدا کرد و او یک برادرش را که در ایران مصروف کارگری بود،‌نیز نزد خود به ولایت فاریاب خواست. حالا در کنار نثاراحمد، پنج برادر و پدر او نیز مصروف کار کشاورزی اند.

XS
SM
MD
LG