لینک های دسترسی

Breaking News

رفتار نادرست خانواده و جامعه موجب شد تا دوباره به مواد مخدر پناه ببرم - معتاد


رفتار نادرست خانواده و جامعه موجب شد تا دوباره به مواد مخدر پناه ببرم - معتاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:20 0:00

عبدل، یکی از معتادان تحت درمان در ولایت بدخشان می گوید که دو بار استعمال مواد مخدر را ترک کرد ، اما رفتار نامناسب اعضای خانواده و جامعه او را بار دیگر به اعتیاد به مخدرات سوق داده است.

عبدل که حالا در یکی از مراکز ترک اعتیاد در شهر فیض آباد تحت درمان قرار دارد به صدای امریکا گفت که اعتیاد مادرش در خانواده او را برای بار نخست معتاد به مواد مخدر ساخت. این معتاد که بیش از یک دهۀ مواد مخدر استعمال کرده اضافه کرد: " برای خوب شدن درد، به نام دوا برم دادند، مادرم هم معتاد بود و بلاخره من هم معتاد شدم و مدت ۱۵ سال مواد مخدر استعمال کردم."

او که پیش از این نیز دوبار تحت تداوی قرار گرفته و تجربه ترک اعتیاد را داشته از بی مهری اعضای خانواده و برخورد نادرست اعضای جامعه شکایت دارد و می گوید که این امر موجب شد تا دوباره به مواد مخدر پناه ببرد. او افزود که روند پاکسازی ذهن معتادان از اعتیاد چندین سال زمان نیاز دارد و در این مدت باید آغوش خانواده و جامعه برای معتادان باز باشد.

او به صدای امریکا گفت: "قبلا دو بار در در شفاخانه چهل بستر صحت عامه تداوی شدم. بی توجهی خانواده موجب شد دوباره به هیمن عمل رجوع کنم. اگر به یک معتاد که درمان شده انگیزه خوب بدهند او هیچ وقت دوباره معتاد نمی شود."

بر بنیاد آمارها حدود ۵۳ هزار معتاد در ولایت بدخشان وجود دارد و در نزدیک به سه سال گذشته کم و بیش ۱۰ هزار تن از این میان جمع آوری و به منظور تداوی به مراکز ترک اعتیاد انتقال یافته اند. به گفتۀ مسوولان مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان در ولایت بدخشان، هفت مرکز به شمول یک مرکز خصوصی در این ولایت برای درمان معتادان فعال است.

XS
SM
MD
LG