لینک های دسترسی

Breaking News

جوان بدخشانی با ایجاد شغل در صدد جلوگیری از معتاد شدن جوانان به مخدرات است


جوان بدخشانی با ایجاد شغل در صدد جلوگیری از معتاد شدن جوانان به مخدرات است
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:24 0:00

مالک یک رستوران در شهر فیض آباد ولایت بدخشان می‌گوید که شمار زیاد جوانان به دلیل نبود فرصت‌های کاری به اعتیاد رو می آورند و او با درک این موضوع، با ایجاد یک رستوران زمینه کار را برای ۱۵ جوان فراهم کرده است.

عبدالملک دانش، مسوول یکی از رستوران‌های شهر فیض آباد گفت که با هزینه پنج میلیون افغانی رستوران و مهمان‌خانه ای را به منظور ایجاد فرصت کاری برای شماری از جوانان ایجاد کرده است.

دانش به صدای امریکا گفت که پس از شناسایی ۱۵ تن از جوانان فقیر که از ادامه تحصیل باز مانده بودند، آنان را استخدام کرده است.

او گفت: "شماری از جوانان به دلیل نبود کار در فقر و تنگدستی به سر می برند و ممکن بود در نهایت به اعتیاد و مواد مخدر رو آورند، ما بر اساس درک این شرایط خواستیم تعدادی ۱۵ نفر جوانان را صاحب کار بسازیم."

رفیع الله، یکی از کارمندان این رستوران به صدای امریکا گفت، از بیکاری رنج می برد و از یافتن کار در این رستوران خرسند است.

اوگفت: "از اینکه در این هوتل مصروف کار شدیم واقعاً خرسند هستم. در خانواده ۱۰ نفر عضو هستیم، حالی نان آور استم. پولی که از اینجا می گیرم به حساب نان، چای، آرد و برنج و از این قبیل مصارف خانواده استفاده می‌شود."

مالک این رستوران افزود که با توسعه کارهایش، تصمیم دارد تعداد کارمندان خود را به ۵۰ تن افزایش دهد.

شماری از کارشناسان بیکاری را یکی از عوامل مهم برای گرایش به سمت استعمال مواد مخدر در بین جوانان می‌دانند و می‌گویند که مبارزه با اعتیاد نباید تنها مسوولیت یک ارگان مشخص باشد، بلکه اجتماع در امر مبارزه با این پدیده باید سهم خود را داشته باشد

XS
SM
MD
LG