لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش ده درصدی حاصلات تربوز؛ دهقانان از نبود بازار شکایت دارند


افزایش ده درصدی حاصلات تربوز؛ دهقانان از نبود بازار شکایت دارند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:29 0:00

شماری از دهقانان در ولایت فاریاب با ابراز خرسندی از افزایش میزان حاصلات تربوز در این ولایت می گویند که نبود بازار مناسب برای فروش محصولات شان سبب شده که زیان ببینند.

محمد حسین باشنده ولسوالی چهل گزی ولایت فاریاب که حدود ۶۰ جریب زمین خود را تربوز کشت کرده، گفت که امسال حاصلات تربوز در این ولایت به گونه چشمگیر افزایش یافته است.

این دهقان با شکایت از نبود بازار مناسب برای فروش محصولات‌اش افزود که میزان مصرف آنان بلند است و اما هنگام برداشت حاصلات یک سیر تربوز در بدل ۱۰ تا ۳۰ افغانی به فروش رسیده و آنان زیان می بینند.

محمد حسین محصولات تربوز خود را در ولسوالی های قیصار و المار ولایت فاریاب و همچنان ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس به فروش می رساند.

او همچنان گفت که تربوز بدیل مناسب کشت کوکنار است، مشروط بر اینکه بازار مناسب برای فروش داشته باشد. محمد حسین از حکومت طالبان خواست که دهقانان را کمک کرده و زمینه صادرات محصولات زراعتی آنان را به کشورهای دیگر فراهم سازد.

هم اکنون یک سیر تربوز در ولایت فاریاب در بدل ۴۰ افغانی به فروش می رسد. گفتنی است که سال گذشته به دلیل خشکسالی، حاصلات تربوز در ولایت فاریاب کاهش یافته بود و اما بر بنیاد آمار ریاست زراعت این ولایت، امسال حاصلات تربوز افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

XS
SM
MD
LG