لینک های دسترسی

Breaking News

فصل برداشت گندم و رونق کار وسایل عصری زراعتی


فصل برداشت گندم و رونق کار وسایل عصری زراعتی
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:34 0:00

همزمان با فرارسیدن فصل برداشت گندم و جو در ولایت فاریاب، شماری از مالکان ماشین تراکتور و دستگاه‌های تهریشر می گویند که کار آنان در این فصل بیشتر رونق می یابد.

امان الله ۵۵ ساله مالک یکی از دستگاه های تهریشر در ولایت فاریاب گفت که از چندین سال به اینسو با تراکتور و ماشین تهریشر مصروف شخم زدن زمین های زراعتی و خرمن کوبی گندم دهقانان است.

به گفتۀ او کار مالکان تراکتور و دستگاه های تهریشر در سه فصل سال رونق بیشتر می یابد و اما در فصل زمستان همزمان با توقف کار کشاورزی، شغل آنان نیز تعطیل می شود.

او با رضایت از درآمد ماشین تهریشر و تراکتور اضافه کرد که جوانان زیادی به دلیل نبود کار مجبور به ترک وطن شده و در کشورهای همسایه ضمن انجام کار شاقه، تعدادی از آنان معتاد به مواد مخدر می شوند. امان الله از حکومت طالبان خواست که با فراهم سازی زمینه کار برای این جوانان، مانع رفتن آنان به کشورهای خارجی شود.

امان الله که این روزها با فرارسیدن فصل برداشت گندم و جو مصروف خرمن کوبی گندم و جو است گفت، با ده ساعت کار در یک شبانه روز، ده هزار افغانی به دست می آورد. او با شکایت از بلند بودن قیمت تیل گفت که بخش قابل ملاحظۀ این پول صرف تامین تیل برای تراکتور و دستگاه می شود.

XS
SM
MD
LG