لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت دو قاچاقبر مواد مخدر با بیش از هزار کیلوگرام مواد مخدر


 بازداشت دو قاچاقبر مواد مخدر با بیش از هزار کیلوگرام مواد مخدر
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:27 0:00

سوولان مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان در ولایت بدخشان می گویند که در پی انجام یک عملیات دو قاچاقبر مواد مخدر را در این ولایت بازداشت کردند و ۱۱۹۶ کیلوگرام تریاک را نیز از نزد این افراد به دست آورده اند.

شفیق الله حفیظی، مدیر مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه حکومت طالبان در ولایت بدخشان،‌ گفت در پی این عملیات که از سوی نیروهای آنان در ولسوالی ارگو انجام شد، ۱۱۹۶ کیلوگرام تریاک کشف و در پیوند به آن دو نفر نیز بازداشت شده اند.

حفیظی همچنان به صدای امریکا گفت، بیشتر کسانی‌ که از سوی آنان بازداشت می شوند، خرده فروشانی اند که برای معتادان در شهر فیض آباد، مرکز آن ولایت، مواد مخدر می رسانند.

در همین راستا، به تازگی دفتر سرمفتش ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار، در گزارشی گفته که حکومت طالبان هیچ اقدامی علیه انبارهای موجود تریاک انجام نداده و این امر سبب افزایش قیمت تریاک و احتکار آن در افغانستان شده است.

بر اساس نظرسنجی سازمان ملل متحد، قیمت تریاک از زمان ممنوعیت تقریباََ دو برابر شده است. قیمت هر کیلوگرام تریاک از ۴۱۷ دالر در ماه اگست به ۸۰۲ دالر در ماه دسمبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG