لینک های دسترسی

Breaking News

ایجاد یک رستوران ویژه خانم ها در بدخشان به هدف مبارزه با فقر و اعتیاد


ایجاد یک رستوران ویژه خانم ها در بدخشان به هدف مبارزه با فقر و اعتیاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:24 0:00

انگیزه رسولی، مسوول یک رستوران خانگی در ولایت بدخشان می‌گوید که به منظور ایجاد فرصت‌های کاری و همچنان مبارزه با فقر و اعتیاد، این رستوران را ایجاد کرده و در آینده تصمیم دارد که بخشی از آن را به کتابخانه یی برای زنان نیز اختصاص دهد.

انگیزه رسولی در گفتگو با صدای امریکا گفت که این رستوران را شش ماه پیش به هدف ایجاد فرصت مشاغل برای زنان ایجاد کرد تا بتواند به شمول خود، برای شماری از زنان و دختران دیگر نیز زمینه کار را فراهم سازد. او گفت که فعالیت این رستوران مخصوص زنان بوده و تمام خدمات آن نیز از سوی زنان ارایه می شود. به باور انگیزه، بیکاری یکی از علت های رو آوری افراد به استعمال مواد مخدر است و او با این ابتکار تلاش کرده که با اعتیاد نیز مبارزه کند.

رسولی همچنان گفت که وی توانست تا زمینه کار را برای هشت زن در این رستوران ایجاد کند. دیبا، یکی از کارمندان این رستوران خانگی، میگوید که از چهار ماه به اینسو در این رستوران کار میکند و این مصروفیت، او را از گوشه نشینی در منزل نجات داده است.

ارسولی همچنان افزود که در آینده تصمیم دارد بخشی از رستوران را به کتابخانه مخصوص زنان اختصاص دهد تا زنان در کنار صرف غذا، با استفاده از فضای آرام، به مطالعه کتاب های دلخواه خود نیز بپردازند.

مالک این رستوران که با سرمایه هفت هزار دالر امریکایی ایجاد شده، از حکومت طالبان خواست که از زنان فعال در عرصه تجارت پشتیبانی کند.

XS
SM
MD
LG