لینک های دسترسی

Breaking News

سرنشینان شناور تایتان که به دیدن لاشهٔ تایتانیک رفته بودند، جان باخته اند 


گارد ساحلی ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۲ جون (اول سرطان) گفت که شناور تحت البحری تایتان در نزدیکی لاشهٔ کشتی تایتانیک از داخل ترکیده و پنج سرنشین آن جان باخته اند.

مقامات گارد ساحلی امریکا در یک کنفرانس خبری گفتند که به خانواده‌های قربانیان این رویداد از مرگ آنان خبر داده شده است.

شناور تایتان چند روز پیش راهی دیدار لاشهٔ کشتی معروف تایتانیک شده بود، اما سپس ناپدید شد. جان ماگر، فرمانده گارد ساحلی، گفت که در جریان عملیات جستجو پارچه‌هایی یافت شده است که با شناور تایتان مطابقت دارد.

شرکت کاوشگری اوشن‌گیت با نشر اعلامیه‌ای گفت گمان می‌رود که تمامی سرنشینان این شناور، به شمول ستاکتن راش، رییس اجراییه این شرکت، مرده باشند.

این شناور تایتان حامل هامیش هاردینگ میلیاردر بریتانیایی، شاهزاده داوود سرمایه دار پاکستانی و پسرش سلیمان که آنها نیز تابعیت بریتانیایی دارند، پل هینری نرگیوله، کاشف ۷۷ ساله فرانسوی و استاکتون راش، ۶۱ ساله، مدیر اجرایی اوشن‌گیت مالک و ارایه دهنده تور زیردریایی می باشد.

شناور تایتان
شناور تایتان

این شرکت اما در مورد جان باختن این افراد یا این که مقامات چگونه در مورد مرگ آنان پی‌برده اند، معلومات بیشتر ارایه نکرده است.

این شناور به اندازهٔ اکسیجن داشت که می‌توانست سرنشینان را برای ۹۶ ساعت زنده نگهدارد، اما به نظر می‌رسد که اوایل پنجشنبه، عاری از اکسیجن شده باشد.

شناور تایتان ۹۰۰۰ کیلوگرام وزن داشت.

لاشهٔ تایتانیک
لاشهٔ تایتانیک

نیروهای بحری ایالات متحده گفته اند که برای بیرون کشیدن لاشهٔ این شناور سیستمی را به محل واقعه می‌فرستد که توانایی بیرون کشیدن اشیای تا ۲۷۲۰۰ کیلوگرام را دارد.

XS
SM
MD
LG