لینک های دسترسی

Breaking News

مدیازونا:‌ بیش از ۶۶ هزار سرباز روسیه در جنگ اوکراین کشته‌ شده‌اند


قبرهای نظامیان روسی در یکی از قبرستان‌های ساحه ولگوگراد روسیه که در جنگ اوکراین کشته شده‌اند
قبرهای نظامیان روسی در یکی از قبرستان‌های ساحه ولگوگراد روسیه که در جنگ اوکراین کشته شده‌اند

مدیازونا، رسانهٔ آزاد روسیه، روز شنبه ۳۱ اگست (۱۰ سنبله) گزارش داد که بر اساس تخمین این رسانه بیش از ۶۶ هزار نیروی روسیه در جریان تهاجم نظامی آن کشور در اوکراین کشته‌ شده‌اند.

مدیازونا در همکاری با بخش بی‌بی‌سی روسیه فهرست سربازان روسی را از منابع باز جمع‌آوری کرده که کشته شدن آنان مشخص شده است. پیش از این نیز مدیازونا و بی‌بی‌سی در ماه اپریل سال روان میلادی اعلام کردند که شمار سربازان روسیه که در جنگ اوکراین کشته شده‌اند، به بیش از ۵۰ هزار نیرو می‌رسد.

مدیازونا گفته است:‌ "تا ۳۰ اگست ما نام ۶۶ هزار ۴۷۱ سرباز را می‌دانیم که در جنگ کشته شده‌اند."

بر اساس این گزارش، شمار نیروهای روسیه که در چهار هفته گذشته کشته شده‌اند، ۴۶۰۰ نفر افزایش یافته است. اما در این گزارش آمده است که این رقم دقیق نیست، فهرست بسیاری از نیروهایی که در جریان جنگ اوکراین کشته شده‌اند، اعلام نشده است.

اناستازیا الکسیوا،‌ یک ژورنالیست مدیازونا، گفته است که آخرین شمار نیروهای روسیه که اخیراً در جنگ کشته شده‌اند،‌ به عملیات تهاجمی اوکراین در ساحه کورسک و یا پیشرفت به سمت شرق روسیه مرتبط نیست. به گفتهٔ‌ او، محققان هنوز هم روی گزارش‌های مرتبط به شمار نیروهای روسیه کار می‌کنند که از قبل کشته شده‌اند، اما در مورد مرگ آنان اطلاعاتی در دست نیست.

بر اساس این گزارش،‌ بسیاری از نیروهای روسیه که در جریان جنگ اوکراین کشته شده‌اند بین ۳۳ تا ۳۵ سال سن داشتند. علاوه بر آن، بیش از ۱۲ هزار زندانی که در ازای وعده آزادی شان از محابس روسیه استخدام شده بودند،‌ نیز کشته شده‌اند.

مدیازونا، بی‌بی‌سی و رضاکاران از ماه فبروری ۲۰۲۲یعنی از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، مصروف جمع‌آوری آمار قوای روسیه بوده‌اند که در این مدت کشته شده‌اند. این رسانه‌ها و رضاکاران ارقام نیروهای کشته شده روسیه را از گزارش‌‌های رسمی، رسانه‌ها، تصاویر ماهواره و تعداد مقبره‌های تازه جمع‌آوری کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در ماه جون سال روان میلادی گفت که نزدیک به ۷۰۰ هزار سربازان روسی در اوکراین جنگ می‌کردند.

مسکو به ندرت در مورد کشته و یا زخمی شدن نیروهای خود در اوکراین صحبت می‌کند.
وزارت دفاع روسیه در سپتمبر ۲۰۲۲ گفته بود که ۵۹۳۷ سرباز آن کشور در جریان جنگ اوکراین کشته شده‌اند.

به تعقیب آن، ولادمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین، در فبروری ۲۰۲۴ گفت که ۳۱ هزار سرباز اوکراینی در جریان دو سال نخست جنگ بر ضد تهاجم نظامی روسیه کشته شده‌اند.

پیش از این اسیتفن سژورن، وزیر خارجه فرانسه، به تاریخ سوم می سال روان میلادی در مصاحبه‌ای گفت که به صورت تخمینی ۱۵۰ هزار سرباز روسیه در جریان تهاجم نظامی در اوکراین کشته‌ شده‌اند.
سژورن در مصاحبه‌ای با روزنامه مستقل روسی نوایا گازتا اروپا، گفت که بر اساس تخمین پاریس،‌ از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، تلفات قوای روسیه در آن کشور به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد که شامل زخمیان نیز می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG