لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه تخمین می‌کند که در جنگ اوکراین ۱۵۰ هزار نیروی روسیه کشته شده است


استیفن سژورن، وزیر خارجه فرانسه
استیفن سژورن، وزیر خارجه فرانسه

اسیتفن سژورن، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای که روز جمعه سوم می (۱۴ ثور ) منتشر شد، تخمین کرده است که در جریان تهاجم نظامی مسکو بر اوکراین، ۱۵۰ هزار سرباز روسیه در آن کشور کشته شده‌اند.

سژورن در مصاحبه‌ای با روزنامه مستقل روسی نوایا گازتا اروپا، گفت که بر اساس تخمین پاریس،‌ از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، تلفات قوای روسیه در آن کشور به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد که شامل زخمیان نیز می‌شود. اندکی پس از تهاجمی نظامی روسیه بر اوکراین، شماری از ژورنالستان مستقل روزنامه نوایا گازتا، روزنامه‌ای را به نام نوایا گازتا اروپا ایجاد کردند.

او گفت: "اروپا و شرکای آن تا زمانی‌ که نیاز باشد، متحد و مصمم باقی خواهند ماند. شکست نظامی روسیه از قبل آشکار شده است. تخمین می‌کنیم که تلفات نظامی روسیه به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد که شامل ۱۵۰ هزار کشته می‌شود."

سژورن همچنین پرسشی را در مورد تهاجم نظامی و تلفات قوای روسیه در اوکراین مطرح کرد و آن اینکه:" این همه برای چه؟ این در دو کلمه می‌تواند مختصر شود: برای هیچ"

روسیه تا حالا معلومات در مورد شمار تلفات خود در اوکراین را افشا نکرده است. اما ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، در ماه فبروری سال روان میلادی گفت که ۱۸۰ هزار نیروی روسی در کشورش کشته شده‌اند. بریتانیا تخمین می‌کند که نزدیک به ۴۵۰ هزار نیروی روسی در جریان تهاجم نظامی بر اوکراین کشته و یا زخمی شده‌اند.

بی‌بی‌سی و مدیازونا، رسانه مستقل روسیه که یکجا با همکاری یکدیگر تلفات نیروهای روسیه را از منابع باز رصد می‌کند، در اوایل ماه اپریل گزارش داد که از آغاز تهاجم نظامی روسیه در ماه فبروری ۲۰۲۲، تا بیش از ۵۰ هزار پرسونل نظامی روسیه در جنگ اوکراین کشته شده اند.
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ تهاجم نظامی خود به اوکراین را زیر نام عملیات ویژه آغاز کرد، عملیاتی که به جنگ فرسایشی خونبار تبدیل شده و موجب شد تا غرب، روسیه را در انزوا قرار بدهد.

شماری از تحلیلگران نظامی معتقد‌اند که روسیه ممکن در آستانه راه‌ اندازی عملیات تهاجمی گسترده در اوکراین باشد.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در مورد تلفات نظامیان روسیه در اوکراین در حالی بیان شده است که دارایی‌های مسکو در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، منجمد شده است.

سژورن بار دیگر تاکید کرد که این دارایی ها می‌تواند برای دفاع از اوکراین در مقابل تهاجم نظامی روسیه کار گرفته شود، اما در مورد جزییات ارایه نکرد.

با اینحال او گفت: "با توجه به افزایش نرخ‌ها، این دارایی‌ها در سال ۲۰۲۳ نزدیک به چهار میلیارد یورو درآمد داشته است. هدف ما این است که این بودجه را برای تامین مالی طرح‌های دفاعی و بازسازی در اوکراین اختصاص دهیم."

گروه

XS
SM
MD
LG