لینک های دسترسی

Breaking News

فهرست بازیکنان تیم ملی کرکت برای جام آسیا اعلام شد؛ کریم جنت برگشت 


بورد کرکت افغانستان امروز ۲۷ اگست (پنجم سنبله) فهرست‌ بازیکنان تیم ملی کرکت برای جام آسیا را اعلام کرد.

در میان سایر بازیکنان، نام کریم جنت نیز شامل است، بالر و بیتسمن (آلروندر) که پس از شش سال برای نخستین بار در بازی‌های ۵۰ اوورهٔ بین المللی بازی خواهد کرد.

جنت ۲۵ ساله، برادر اصغر افغان، کپتان پیشین تیم ملی افغانستان، یگانه بازی ۵۰ اووره‌اش را در سال ۲۰۱۷ در زمبابوی بازی کرده بود.

در فهرست بازیکنان افغان برای این جام، نام شرف الدین اشرف نیز دیده می‌شود، بالر و بیسمن (آلروندر) که پس از مدتی به بازی فرا خوانده شده است.

در این جام به دو بالر تیم ملی افغانستان، وفادار مهمند و عظمت الله عمرزی فرصت بازی داده نشده است، با آنکه دوستداران و تحلیلگران کرکت می‌گویند که به حد اقل یکی از این دو بازیکن در این جام نیاز است.

افغانستان به تازگی در سلسلهٔ سه رقابت بازی‌های ۵۰ اووره در مقابل پاکستان شکست خورد.

حشمت الله شهیدی، کپتان بازی‌های ۵۰ اوورهٔ تیم ملی، بازیکنان افغان را در رقابت سوم سپتمبر در مقابل بنگله‌دیش رهبری خواهد کرد. این نخستین رقابت افغانستان در جام آسیا ۲۰۲۳ خواهد بود.

شماری از رقابت‌های این جام در پاکستان و برخی از آن در سریلانکا برگزار می‌شود که در آن تیم‌های هند، پاکستان، سریلانکا، بنگله‌دیش و نیپال نیز شامل است.

نیپال برای نخستین بار به این جام راه یافته است.

سایر بازیکنان شامل در این جام قرار ذیل است: رحمان الله گربز، ابراهیم زدران، ریاض حسن، رحمت شاه، نجیب الله زدران، محمد نبی، اکرام علی‌خیل، راشد خان، گلبدین نایب، عبدالرحمان، شرف الدین اشرف، مجیب الرحمان، نور احمد، محمد سلیم و فضل الحق فاروقی.

دو مین رقابت افغانستان در جام آسیا با سریلانکا است، تیمی که دو ماه پیش افغانستان را درقابت‌های ۵۰ اووره میان دو کشور با نتیجهٔ ۲-۱ شکست داده بود.

گروه

XS
SM
MD
LG