لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتسال؛ رقابت افغانستان با ارجنتاین چگونه خواهد بود؟


تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی فوتسال اوزبیکستان
تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی فوتسال اوزبیکستان

با پیروزی تیم فوتسال افغانستان در نخستین رقابت جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ اوزبیکستان، انتظار هواداران و مبصرین فوتسال از تیم ملی افغانستان بیشتر شده است.

رقاب دومی تیم ملی فوتسال افغانستان به تاریخ ۱۸ سپتمبر در مقابل ارجنتاین است.

با توجه به درخشش مثبت تیم و پیروزی در برابر انگولا، مبصرین اکنون این سوال را مطرح می سازند که افغانستان چگونه باید با تیم ارجنتاین بازی کند تا بتواند جایگاه خود را برای صعود به دور حذفی حفظ کند.

تیم ارجنتاین روز یکشنبه ۱۵ سپتمبر (۲۵ سنبله)، تیم توانمند اوکراین را در حالیکه در ابتدای بازی یک گول عقب افتاده بود، با نتیجۀ ۷ – ۱ شکست داد.

ارجنتاین که مانند افغانستان سه امتیاز دارد به خاطر تفاضل گول در صدر جدول گروه (ج) قرار دارد.

یوسف کارگر، رییس فدراسیون فوتبال افغانستان، در صحبتی که صدای امریکا داشت، گروه (ج) را که افغانستان در آن قرار دارد، "گروه مرگ" نامید و تاکید کرد که هر سه تیم شامل در این گروه "مجرب، میدان دیدۀ جام جهانی فوتسال و قوی" اند.

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان، در صفحۀ رسمی فیسبوک فدراسیون فوتبال افغانستان بدون ارایۀ جزییات در خصوص چگونگی آمادگی و آرایش تیم این کشور در برابر ارجنتاین نگاشته است "بازی افغانستان و ارجنتاین، یکی از زیباترین بازی های افغانستان خواهد بود."

مرتضایی، پیروزی افغانستان را در نخستین رقابت جام جهانی فوتسال "تاریخی ترین برد افغانستان در رقابت های تیمی" عنوان کرده و گفت است که "بلند بودن توانمندی بازیکنان تیم افغانستان" این پیروزی را رقم زد.

آرایش افغانستان در برابر ارجنتاین

مبصرین فوتبال و فوتسال همواره تاکید کرده اند که نحوۀ بازی یک تیم در یک رقابت، آنهم در سطح جام جهانی، نمی تواند معرف تکتیک و توانمندی فزیکی یک تیم در رقابت بعدی باشد.

محمود سیدی، مربی پیشین تیم زیرسن ۲۳ سال و کمک مربی تیم ملی فوتسال افغانستان به صدای امریکا گفت که افغانستان در این گروه "با بهترین تیم‌های دو دورۀ اخیر جام جهانی قرار گرفته است."

سیدی گفت: "ارجنتاین بازی نخست خود را با قدرت شروع کرد و بازیکنانی مثل بروتو، براردی و پابلو تابوردا دارد که سابقۀ دو رقابت نهایی جام جهانی را دارا می باشند."

محمود سیدی دروازه بان تیم ارجنتاین و بازی های ترکیبی دو و سه نفرۀ تیم این تیم را "نکتۀ قوت" ارجنتاین خواند و گفت که ارجنتاینی ها "در اعمال فشار از بالا فوق العاده اند و گردش توپ شان در سیستم چهار صفر عالیست."

اما او این را هم گفت که سن بازیکنان تیم ارجنتاین بالا است و این امر می تواند یک نکتۀ ضعف در رویارویی با تیم فوتسال افغانستان باشد که بازیکنان آن جوانان اند.

راهیابی به دور حذفی

محمود سیدی برای اینکه تیم ملی فوتسال افغانستان بتواند به دور حذفی این جام صعود کند می گوید که صعود افغانستان بیشتر در نتیجۀ رقابت با اوکراین گره خورده است.

تیم اوکراین هفت مقابل یک به ارجنتاین باخت اما محمود سیدی گفت که نباید "فریب این باخت را خورد چرا که اوکراین یک تیم قوی است و می تواند انگولا را شکست دهد."

سیدی به این باور است که با توجه به قدرت و آزموده بودن تیم ارجنتاین، افغانستان راهی ندارد جز اینکه روی دفاع "کامبیوس یا منطقه‌ای" بیشتر تمرکز کند.

با اینحال مجید مرتضایی مربی تیم ملی فوتسال افغانستان هنوز در بارۀ ترکیب، آرایش و نتیجۀ احتمالی رقابت افغانستان با ارجنتاین ابراز نظر نکرده است.

در جام جهانی فوتسال ۲۴ تیم حضور دارند.

در دورۀ قبلی جام جهانی فوتسال تیم های تایلند، جاپان و صربستان توانستند با کسب سه امتیاز به دور حذفی راه یابند.

در بازی های روز دوشنبۀ ۱۶ سپتمبر (۲۶ سنبله) جام جهانی فوتسال، تیم های پرتگال با پانامه، مراکش با تاجیکستان، ایران با وینزویلا و گواتیمالا با فرانسه رقابت می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG