لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتسال؛ پایان دور نخست رقابت های گروهی، پیروزی ایران و مراکش


تمرینات گرم‌کاری تیم ملی فوتسال تاجیکستان قبل از رویارویی با تیم مراکش
تمرینات گرم‌کاری تیم ملی فوتسال تاجیکستان قبل از رویارویی با تیم مراکش

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ اوزبیکستان، روز دوشنبه ۱۶ سپتمبر (۲۶ سنبله) شاهد برگزاری رقابت های نفس‌گیر، سریع و پر گول بود.

این رقابت ها که میان تیم های گروه (ای و ایف) در شهر های تاشکند و بخارای اوزبیکستان برگزار شد، تیم های ایران، پرتگال، فرانسه و مراکش به پیروزی دست یافتند.

تیم ملی فوتسال پرتگال که با نتیجۀ ۱۰ – ۱ پانامه را از پا در آورد، توانست با نمایش بازی "تکتیکی و سریع" در همان نیمۀ نخست بازی، با به ثمر رسانیدن هشت گول، تیم پانامه را از پا باندازد و نتیجۀ رقابت را مشخص سازد.

تنها گول پانامه با ضربۀ پنالتی به ثمر رسید اما بازیکنان پانامه نتوانستند در طول چهل دقیقۀ این رقابت، کنترول بازی را از نزد پرتگالی ها بگیرند.

رقابت بعدی گروه (ایی) میان تیم های تاجیکستان و مراکش در استدیوم هوما ارینا در شهر تاشکند برگزار شد، جاییکه شاهد حضور چندین هزار تماشاچی و هوادار هر دو تیم بود.

هواداران تیم تاجیکستان با شور و شعف و دهل نوازی فضای متفاوتی به این رقابت داده بودند. اما تیم تاجیکستان نتوانست به گونۀ که انتظار برده می شد در برابر مراکش ظاهر شود.

نخستین گول مراکش در کمتر از ۳۰ ثانیه وارد دروازۀ تاجیکستان شد، نتیجۀ که تا نیمۀ دوم بازی نیز ادامه یافت.

این رقابت با نتیجۀ ۴ – ۲ به نفع مراکش پایان یافت و مراکشی ها سه امتیاز کلیدی را از آن خود کردند.

در رقابت های گروه (ایف) تیم ملی فوتسال ایران در یک رقابت تماشایی با نتیجۀ ۷ – ۱ تیم وینزیولا را مغلوب کرد. اما فرانسه که یکی از مدعیان این جام می تواند حساب شود، در رویارویی با گواتیمالا نخست دو گول عقب افتاده بود اما پس از چهال دقیقه بازی، فرانسوی ها رقابت را به نفع خود تغییر داده و با نتیجهٔ ۶ – ۳ پیروز شدند.

آغاز دور دوم رقابت های گروهی

دور دوم رقابت های گروهی جام جهانی فوتسال روز سه شنبه ۱۷ سپتمبر (۲۷ سنبله) که در شهر های بخارا و تاشکند برگزار می شود، تیم های برازیل و کروشیا و تایلند و کیوبا از گروه (ب) به مصاف هم می روند.

در رقابت گروه (الف) تیم های کوستاریکا و هالند و اوزبیکستان و پاراگوای با هم رقابت خواهند کرد.

رقابت دور دوم گروهی افغانستان به تاریخ ۱۸ سپتمبر (۲۸ سنبله) در شهر تاشکند اوزبیکستان در مقابل ارجنتاین برگزار می شود.

گروه

XS
SM
MD
LG