لینک های دسترسی

Breaking News

امریکایی‌های فلسطینی‌تبار علیه حکومت امریکا اقامهٔ دعوا کردند


دو خانواده امریکایی-فلسطینی‌تبار در محکمه‌ای علیه ادارهٔ جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده عارض شده و گفته اند که دولت برای تخلیهٔ بستگان‌شان از غزه کاری را که برای امریکایی‌های-اسراییلی‌تبار انجام داده، برای آنان انجام نداده است.

پس از حملات گروه حماس به اسراییل به تاریخ هفتم اکتوبر و توقف پروازهای تجاری به اسراییل، ایالات متحده زمینهٔ پرواز را برای بعضی از امریکایی‌های گیرمانده در اسراییل فراهم کرد تا به اروپا سفر کنند.

اگرچه وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌گوید که در هماهنگی با مقامات اسراییلی و مصری به حدود ۱۳۰۰ فلسطینی کمک کرده است که غزه را ترک کرده و به مصر بروند، اما خانواده‌های عارض ادعا دارند که برای ۹۰۰ شهروند امریکایی و دارندگان اقامت دایمی امریکا و خانواده‌هایشان که در غزه گیر مانده اند، ترتیباتی در نظر گرفته نشده است.

این خانواده ها گفته اند که حقوقی که قانون اساسی امریکا به آنان داده است، نقض شده است.

یاسمین الاقا، یکی از عارضین که بستگانش در غزه گیر مانده، در مصاحبه‌ای گفت: "حکومن امریکا کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد، اما آنها نمی‌خواهند این کار را برای فلسطینی‌ها انجام دهند."

وزارت امور خارجه ایالات متحده تا اکنون در مورد این شکایت اظهار نظر نکرده است، اما یک سخنگوی این وزارت گفت که تلاش صورت می‌گیرد تا امریکایی‌ها و اعضای خانواده آنها را که در غزه گیر مانده اند، تخلیه کند.

قصر سفید سوالات مرتبط به این قضیه را به وزارت عدلیه راجع کرده است، اما این وزارت نیز از اظهار نظر در مورد آن خودداری کرده است.

این خانواده‌ها حکومت فدرال را به عدم حمایت از شهروندان امریکایی در طول یک جنگ فعال و ناتوانی در تامین حقوق اساسی امریکایی های فلسطینی‌تبار متهم می کند.

ماریا کاری، وکیل حقوق مدنی که خود امریکایی عرب‌تبار، است و از عارضین نمایندگی می‌کند، گفت که نهاد او در ماه نخست درگیری بین حماس و اسراییل، نزدیک به ۴۰ دادخواست از طرف امریکایی‌های فلسطینی‌تبار را ارایه کرده است.

این وکیل مدافع گفت: "ما فقط از حکوکن بایدن می‌خواهیم کاری را که برای طبقه‌ای از شهروندان درهمان جنگ انجام داده، انجام دهد."

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرد که به گفتۀ مقام‌های اسراییلی ۱۲۰۰ نفر را کشتند و تندروان این گروه ۲۴۰ نفر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز از همان زمان حملات هوایی و زمینی را بر غزه آغاز کرده که تا کنون، به گفتهٔ مقام‌های فلسطینی، منجر به کشته شدن بیش از ۱۸۸۰۰ فلسطینی، عمدتاً کودکان و زنان، شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG