لینک های دسترسی

Breaking News

آستن: امریکا برای دفاع از اسراییل 'هر اقدام ممکن' را روی دست خواهد گرفت


از راست به چپ، لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، و یواف گلانت، وزیر دفاع اسراییل
از راست به چپ، لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، و یواف گلانت، وزیر دفاع اسراییل

با افزایش تهدید اقدام انتقامجویانه ایران در مقابل اسراییل، لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، روز یکشنبه ۱۱ اگست (۲۱ اسد) بار دیگر تاکید کرد که امریکا به منظور دفاع از اسراییل ''هر اقدام ممکن'' را روی خواهد گرفت.

آستن در یک تماس تلیفونی با یواف گالانت،‌ وزیر دفاع اسراییل، گفت که با تشدید تنش‌ها در منطقه، ایالات متحده توانایی نظامی خود را در سراسر شرق میانه تقویت می‌کند.

وزارت دفاع ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که وزیر دفاع امریکا دستور داده که کشتی جنگی ابراهام که مجهز به جت‌های جنگی اف-۳۵‌سی است، به اسرع وقت وارد منطقه زیر کنترول فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) شود.

ایالات متحده پیش از این کشتی طیاره بردار تیودور روزولت را نیز در شرق میانه مستقر کرده است.

بر اساس اعلامیه‌ٔ پنتاگون، وزیر دفاع ایالات متحده همچنین دستور داده که کشتی تحت البحری نوع (SSGN 729) مجهز با میزایل‌های رهبری شده نیز زیر کنترول سنتکام قرار بگیرد.

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که آستن و گالانت در مورد سایر موضوعات از جمله عملیات نظامی اسراییل در نوار غزه، اهمیت کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه، پیشرفت در مورد تامین آتش‌بس و آزادی گروگان‌هایی که هنوز هم در اسارت حماس قرار دارند،‌ تلاش برای جلوگیری از حمله ایران، حزب‌الله لبنان و سایر کشور‌ها همسو با آنان صحبت کردند.

پس از کشته شدن اسماعیل هنیه،‌ رهبر سیاسی گروه حماس در تهران و کشته شدن یک فرمانده ارشد حزب‌الله در حملۀ اسراییل در بیروت، پایتخت لبنان، خطر گسترش درگیری میان اسراییل، ایران، و نیروهای نیابتی آن در منطقه افزایش یافته است.

گروه

XS
SM
MD
LG