لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن به انتقال صلح‌آمیز قدرت در صورت ناکامی ترمپ در انتخابات‌ امریکا مطمین نیست


دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده
دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، گفته است که اگر دونالد ترمپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نومبر سال روان بازنده شود، مطمین نیست که انتقال صلح‌آمیز قدرت انجام شود.

بایدن روز چهارشنبه هفتم اگست (۱۷ اسد) در صحبت با شبکۀ خبری سی‌بی‌اس در پاسخ به پرسشی در مورد انتقال صلح‌آمیز قدرت در پی انتخابات ماه نومبر گفت: "اگر ترمپ بازنده شود، کلاً [به انتقال صلح‌آمیز قدرت] مطمین نیستم."

رییس جمهور بایدن گفت: " منظور وی [ترمپ] همان چیزی است که می‌گوید. ما او را جدی نمی‌گیریم. منظورش همین است. همۀ این حرف‌ها در مورد اینکه اگر بازنده شدیم، حمام خون جاری می‌شود."

دونالد ترمپ در ماه مارچ و در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت اوهایو هشدار دارد که اگر وی در انتخابات بازنده شود "حمام خون" جاری خواهد شد. در آن زمان ترمپ در مورد ضرورت حفاظت از صنعت موترسازی حرف می‌زد.

ترمپ سپس گفت که هدفش از کاربرد "حمام خون" اشاره به صنعت موترسازی بود.

ترمپ به گونۀ نادرست ادعا کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در برابر جو بایدن برنده شده بود. او به خاطر ادعاهایش مبنی بر تقلب در انتخابات با اتهامات جنایی روبرو شد.

بایدن ماه گذشته در پی کارکرد ضعیف در مناظره با ترمپ و نیز فشار برخی هم حزبی‌های دموکراتش، از ادامۀ رقابت برای انتخابات نومبر ۲۰۲۴ در ایالات متحده کناره گیری کرد و از آن زمان به بعد کاملا هریس، معاون کنونی ریاست جمهوری ایالات متحده، به عنوان نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهور عرض اندام کرده است.

هریس روز سه شنبه ششم اگست (۱۶ اسد) تم والز، والی ایالت مینسوتا را به صفت معاون تکت انتخاباتی خود برگزید. والز که منحیث والی مینسوتا کارکرد چشمگیری داشته و زمانی به صفت عضو گارد ملی اردوی امریکا و معلم ایفای وظیفه کرده است، چهرهٔ جذاب در میان رای‌دهندگان سفیدپوست روستایی است.

حتا پیش از آنکه هریس رسماً والز را به صفت معاون خود اعلام کند، ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری نومبر از وی به عنوان "لبرال نالایق" یاد کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG