لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن می‌گوید برای متحد ساختن ملت‌اش 'مشعل' را به نسل نو انتقال می‌دهد 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، امروز ۲۴ جولای ( سوم اسد) در نخستین سخنرانی‌اش پس از کناررفتن ناگهانی‌ از رقابت انتخابات ریاست جمهوری گفت که تلاش می‌کند ملت‌اش را متحد سازد.

بایدن گفت: "من تصمیم گرفتم که بهترین راه به جلو، انتقال مشعل به یک نسل نو است. این بهترین راه برای متحد ساختن ملت ما است."

جو بایدن در مقابل فشار دموکرات‌ها برای کنار‌ رفتن‌اش از رقابت انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که از این رقابت پاپس نخواهد کشید، مگر این که خداوند از وی بخواهد یا نظرپرسی‌ها نشان دهد که وی ترمپ را شکست داده نمی‌تواند و یا هم داکتران برایش بگویند که از نظر جسمانی توانایی ندارد به مبارزه‌اش ادامه دهد.

اما رییس جمهور ۸۱ ساله از این تصمیم‌اش صرف نظر کرد و از کاملا هریس، معاون‌اش در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد.

رییس جمهور بایدن در جریان سخنرانی امروزی‌اش گفت: "عالی‌ترین چیز در مورد امریکا این است که در اینجا پادشاهان و دیکتاتوران حاکمیت ندارند. مردم دارند. تاریخ به دست شما است. قدرت به دست شما است. اندیشهٔ امریکا به دست شما است."

بار قبلی که یک رییس جمهور ایالات متحده نخواست دوباره در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک کند، در سال ۱۹۶۸ بود. لیندن جانسن که به دلیل جنگ ویتنام تحت فشار قرار داشت، از کارزار انتخابات ریاست جمهوری دست کشید.

رییس جمهور ایالات متحده گفت که در جریان شش ماه باقیمانده از دورۀ ریاست جمهوری‌اش، بر وظیفه‌اش تمرکز خواهد کرد.

او قرار است فردا با بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل ملاقات و در مورد توافق آتش‌بس در غزه صحبت کند.

گروه

XS
SM
MD
LG