لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: انگیزهٔ حمله بر دونالد ترمپ واضح نشده است 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، امروز ۱۴ جولای (۲۴ سرطان) در واشنگتن ‌دی‌سی به خبرنگاران گفت که تا اکنون انگیزهٔ حمله بر دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین این کشور، واضح نشده است.

ترمپ روز شنبه ۱۳ جولای (۲۳ سرطان) در یک حمله در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر بتلر ایالت پنسلوانیا به ضرب گلوله زخمی شد. پس از این گلوله‌باری، تصاویری نشر شد که نشان می‌دهد گوش و صورت ترمپ با خون آلوده است.

جو بایدن گفت که با ترمپ صحبت کوتاه داشته و او در حال صحت‌یاب شدن است.

رییس جمهور بایدن افزود که با مقامات امنیتی و استخباراتی حکومت‌اش صحبت کرده و شام امروز دوباره صحبت خواهد کرد.

او اضافه کرد که ادارهٔ تحقیقاتی فدرال (اف‌بی‌آی) تحقیقات را در مورد این حمله انجام می‌دهد و این اداره گفته است که این تحقیقات "سریع" خواهد بود.

بایدن از امریکایی‌ها خواست تا در مورد انگیزه و وابستگی حمله کننده گمانه‌زنی نکنند و بگذارند اف‌بی‌آی کار خود را انجام دهد.

ادارۀ تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) روز یکشنبه ۱۴ جولای (۲۴ سرطان) گفت که "عامل دخیل" در سوقصد علیه دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده و نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا، متیو کروکس نام داشته و ۲۰ سال عمر دارد.

رییس جمهور بایدن افزود: "ما باید منحیث یک ملت واحد متحد شویم تا نشان دهیم که ما کی هستیم".

رییس جمهور ایالات متحده یک بار دیگر تاکید کرد که چنین خشونت در ایالات متحده هیچ جایگاهی ندارد. او گفت: "تلاش برای ترور، برخلاف هر آنچه قرار دارد که ما منحیث یک ملت در کنار آن ایستاده ایم... و نمی‌توانیم اجازه دهیم که چنین چیزی اتفاق بافتد."

رییس جمهور ایالات متحده اضافه کرد که در مورد چگونگی اقدامات امنیتی گردهمایی در ایالت پنسلوانیا نیز دستور ارزیابی مستقل را صادر کرده است.

اندکی پس از رویداد روز شنبه، بایدن با نشر بیانیه‌ای گفت: "برای او [ترمپ] و خانواده‌اش و برای همه کسانیکه در گردهمایی حضور داشتند دعا می‌کنم...جایی برای چنین خشونت در امریکا وجود ندارد. باید به صفت یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم."

دونالد ترمپ اندکی پس از این رویداد در پستی در شبکه‌های اجتماعی نگاشت که صحتش "خوب" است. او ناوقت شام شنبه از شفاخانه مرخص شد.

ترمپ گفته است: "باور نکردنی است که چنین عمل در کشور ما به وقوع می‌پیوندد."

گروه

XS
SM
MD
LG