لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن در صحبت تلیفونی با زیلینسکی از بسته جدید کمک نظامی به کیف خبرداد


جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز جمعه ۲۳ اگست (دوم سنبله) با همتای اوکراینی خود، ولادمیر زیلینسکی صحبت کرده و اعلام کرد که کشورش یک بسته جدید کمک نظامی به ارزش ۱۲۵ میلیون دالر را برای کیف ارسال خواهد کرد.

این مکالمه میان دو رهبر در آستانه روز استقلال اوکراین انجام شد و در همین روز واشنگتن تحریم‌های گسترده‌ای را علیه صدها فرد و شرکت‌های که از اردوی روسیه در جنگ اوکراین ‌حمایت می کنند، اعلام کرد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: "من افتخار می‌کنم که امروز یک بستهٔ جدید کمک نظامی را برای اوکراین اعلام می‌کنیم."

او افزود: "این بسته شامل میزایل‌های دفاع هوایی برای حفاظت از زیربنا‌های حیاتی اوکراین، تجهیزات ضد طیاره های بدون سرنشین و میزایل‌های ضدزره برای دفاع در برابر تکتیک‌های در حال تکامل روسیه در میدان جنگ و مهمات برای سربازان خط مقدم و سیستم‌های راکت متحرک که از آن‌ها محافظت می‌کند، خواهد بود."

بایدن تاکید کرد: "روسیه در این درگیری پیروز نخواهد شد. مردم مستقل اوکراین پیروز خواهند شد و ایالات متحده، متحدان ما، و شرکای ما، در هر قدم، همراه آن‌ها خواهند بود."

وزارت دفاع ایالات متحده بعداً اعلام کرد که این بسته به ارزش ۱۲۵ میلیون دالر شامل اقلامی است که از ذخایر مهمات امریکایی برداشت می‌شود و به کیف "توانایی‌های اضافی برای برآورده کردن نیازهای فوری خود" را فراهم می کند.

زیلینسکی از اعلام کمک نظامی جدید قدردانی کرده و گفته است که نیاز فوری به دفاع هوایی وجود دارد.

او در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "من [در مکالمهٔ تلیفونی] از بسته جدید کمک نظامی ایالات متحده استقبال کردم و تاکید کردم که اوکراین به تحویل سلاح‌های اعلام‌شده، به ویژه سیستم‌های دفاع هوایی اضافی، برای محافظت از شهرها، جوامع و زیربنا‌های حیاتی ما نیاز فوری دارد."

ایالات متحده از زمان آغاز تهاجم گسترده روسیه در فوریه ۲۰۲۲، یکی از حامیان کلیدی نظامی اوکراین بوده و بیش از ۵۵ میلیارد دالر سلاح، مهمات و سایر کمک‌های امنیتی را به این کشور متعهد شده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای اوکراینی به گسترش عملیات غافلگیرانه خود در داخل خاک روسیه ادامه می‌دهند و توانسته‌اند حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اطراف کورسک را تصرف کنند.

مقامات امریکایی می‌گویند که این کمک‌ها به تقویت تلاش‌های نظامی اوکراین در برابر روسیه کمک خواهد کرد، اما تاکید کرده اند که هنوز پرسش‌هایی درباره چگونگی تحقق اهداف گسترده‌تر جنگی اوکراین وجود دارد.

در همین حال وزارت مالیهٔ و تجارت ایالات متحده صبح روز جمعه اعلام کردند که صدها فرد و شرکت های را که از اردوی روسیه حمایت می‌کنند، به فهرست تحریم های شان اضافه کرده است تا جنگ‌افروزی مسکو در برابر اوکراین را محدودتر کنند.

وزارت مالیهٔ امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تحریم‌ها تقریباً ۴۰۰ فرد و نهاد داخل و خارج از روسیه را هدف قرار می‌دهد که "محصولات و خدمات آن‌ها به روسیه امکان می‌دهد که تلاش‌های جنگی خود را حفظ کند و از تحریم‌ها فرار کند."

این اقدامات نشان‌دهنده ادامه تلاش ادارهٔ بایدن برای حفظ فشار بر شرکت‌هایی است که از جنگ مسکو در اوکراین حمایت می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG