لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ هوایی اوکراین بر مسکو؛ روسیه: ۴۵ درون اوکراین را منهدم کردیم


محل اصابت طیاره‌های بی‌سرنشین تهاجمی اوکراین در روسیه
محل اصابت طیاره‌های بی‌سرنشین تهاجمی اوکراین در روسیه

اوکراین، روز چهارشنبه ۲۱ اگست (۳۱ اسد)، با کم از کم ۱۱ طیاره بی‌سرنشین (درون) مسکو را هدف قرار داد که به گفته مقامات روسیه، این یکی از بزرگترین حملات طیاره‌های بی‌سرنشین اوکراین بر اراضی روسیه از زمان آغاز جنگ بین دو کشور می‌باشد.

اوکراین در ماه‌های گذشته حملات فزاینده‌‌ای را توسط طیاره های بی‌سرنشین بر پالایشگاه‌های روسیه انجام داد ولی حمله این نوع طیاره‌ها بر مسکو که جمعیتی بیش از ۲۱ میلیون نفر دارد، نادر است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در مجموع ۴۵ طیارهٔ بی سرنشین را بر فراز خاک روسیه منهدم کرده است که ۱۱ فروند آن بر فراز مسکو بوده است.

شهردار مسکو می‌گوید که برخی از این طیاره‌های بی‌سرنشین بر فراز شهر پودولسک در ۳۸ کیلومتری جنوب کرملین منهدم شد. او این حملات را "یکی از بزرگترین تلاش‌ها" برای حمله به مسکو با استفاده از طیاره بی سرنشین خواند.

در ماه مارچ سال گذشته، روسیه حداقل هشت طیارهٔ بی‌سرنشین اوکراین را بر فراز آسمان مسکو منهدم کرد و ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهور روسیه، آن را تلاش کیف برای "ترساندن و تحریک روسیه" توصیف کرد.

در کورسک، وبلاگ‌ نویسان نظامی طرفدار روسیه، گزارش دادند که نبردهای شدید در امتداد خط مقدم در منطقه‌آی که اوکراین حداقل ۴۵۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده، ادامه دارد.

حمله طیاره های بی سرنشین جدید اوکراین در شرایطی انجام شد که روسیه نیز در حال پیشروی در شرق اوکراین است، محلی که حدود ۱۸ درصد از آن را تحت کنترول خود دارد و از آن برای دفع حملات اوکراین به منطقه کورسک استفاده می‌کند.

سازمان دیدبان هوانوردی روسیه اعلام کرد که میدان‌های هوایی ونوکووا، دوموده‌دوو، و ژوکوفسکی در مسکو پروازهای خود را به مدت چهار ساعت محدود کردند، اما پس از آن فعالیت‌ عادی خود را از سر گرفتند.

اوکراین این حمله غافلگیرانه را که بزرگترین تهاجم خارجی به روسیه از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، به عنوان مدرکی دال بر این که اردوی ‌این کشور همچنان می‌تواند در عملیات تهاجمی خود موفق باشد، انجام داد.

نیروهای کیف بخش‌هایی از خاک روسیه را تصرف کرده و سربازان روسی را برای مبادله با اسیران جنگی اوکراینی گرفتند و این موضوع پس از ماه‌ها سرخوردگی، روحیه ارتش اوکراین را تقویت کرد.

ولادمیر زیلینسکی، رییس‌ جمهور اوکراین، این حمله را "نقطه عطفی" خواند که نشان داد تهدیدهای کرملین برای تلافی‌جویی "تنها گزافه‌گویی" است.

او از متحدان این کشور خواست تا با رفع محدودیت‌های باقیمانده اجازه دهند که اوکراین با استفاده از تسلیحات غربی به حمله علیه اهدافی در عمق خاک روسیه دست بزند.

روسیه، غرب را به حمایت و تشویق اوکراین در حمله به خاک روسیه متهم کرده و گفته است که این اقدام کیف مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

مقامات واشنگتن تهاجم غافلگیرانه اوکراین به خاک روسیه را اقدامی دفاعی می‌دانند که استفاده از تسلیحات ایالات متحده را توجیه می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG