لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: اوکراین مواضع خود را در خاک روسیه تقویت می‌کند


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین
ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین روز شنبه ۱۷ اگست (۲۷ اسد) گفت که نیروهای اوکراینی در حال تقویت مواضع خود در منطقهٔ کورسک روسیه استند.

زیلینسکی در پیامی در تلگرام نوشت که الکساندر سیرسکی، فرمانده ارشد نیروهای اوکراینی "از تقویت مواضع نیروهای ما در منطقه کورسک و گسترش اراضی خبر داد".

نیروهای اوکراینی ۱۱ روز پیش در یک عملیات غافلگیرانه به منطقه کورسک روسیه هجوم بردند که تاکنون بزرگترین و موفق‌ترین حمله کیف در درگیری‌های دو ونیم سال گذشته خوانده شده است.

کیف مدعی است که کنترول بیش از ۸۰ ساحه، از جمله شهرک کلیدی سودژا، را در بیش از ۱۱۵۰ کیلومتر مربع به دست آورده است.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که چندین حمله نیروهای اوکراینی را در کورسک عقب رانده و در حال جستجوی "گروه‌های متحرک دشمن" است که تلاش دارند عمیق‌تر به این کشور نفوذ کنند.

در همین مسکو اعلام کرده است که کیف از راکت‌های غربی، "احتمالاً ساخت ایالات متحده"، برای تخریب پلی بر روی دریای سیم در منطقه کورسک استفاده کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "برای اولین بار، منطقه کورسک مورد حمله راکت‌های ساخت غرب، احتمالاً هیمارس امریکایی قرار گرفت."

روسیه، غرب را به حمایت و تشویق اوکراین در حمله به خاک روسیه متهم کرده و گفته است که این اقدام کیف مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

اما مقامات در واشنگتن، تهاجم غافلگیرانه اوکراین به خاک روسیه را اقدام دفاعی می‌دانند که استفاده از تسلیحات ایالات متحده را توجیه می‌کند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG