لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا کمک جدید بیش از یک میلیارد دالر به اوکراین را اعلام کرد


انتونی بلیکن، وزیر خارجهٔ امریکا و ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین
انتونی بلیکن، وزیر خارجهٔ امریکا و ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، امروز ششم سپتمبر (۱۵ سنبله) در یک سفر از قبل اعلام نشده وارد کیف شد و کمک بیش از یک میلیارد دالری جدید به اوکراین را اعلام کرد.

بلینکن افزود که این کمک با نیروهای اوکراینی در پیشرفت عملیات‌ ضد حمله علیه نیروهای روسی کمک خواهد کرد.

وزیر خارجهٔ امریکا در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با دیمیترو کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین، گفت: "امروز، ما در این تلاش‌ مشترک، کمک‌های جدیدی را اعلام می‌کنیم که ارزش مجموعی آن به بیش از یک میلیارد دالر می‌رسد. به شمول ۶۶۵.۵ میلیون دالر منحیث مساعدت‌های جدید نظامی و امنیتی ملکی."

پس از آغاز تهاجم روسیه، ایالات متحده بیش از ۴۰ میلیارد دالر کمک‌های امنیتی و تسلیحاتی را به اوکراین فراهم کرده است، کمک‌هایی که کیف می‌گوید برای عقب راندن نیروهای روسیه حیاتی بوده است.

این مقام امریکایی ضمناً اعلام کرد که ایالات متحده روی یافتن مسیرهای بدیل برای انتقال غلات اوکراین کار می‌کند.

اوکراین که از کشورهای غربی کمک خواسته است، در ماه جون پس از ایجاد کندک‌های تعرضی و ذخیره کردن تسلیحات غربی، عملیات‌ ضد حمله علیه نیروهای روسی را آغاز کرد.

شماری از کشورها از پیشرفت کند نیروهای اوکراینی انتقاد کرده اند، اما کیف انتقادات در مورد کندی این عملیات‌‌ را رد کرده و گفته است که نیروهای این کشور با خطوط مستحکم دفاعی و ماین‌های روسی مقابل اند.

وزیر خارجهٔ اوکراین به همتای امریکا‌یی‌اش گفت: "کمک‌های ایالات متحده خیرات نیست... امروز اوکراین در مقابل پرخاشگری روسیه مقاومت می‌کند و ما زندگی هیچ امریکایی را به خطر نمی‌اندازیم."

کولیبا از این که امریکا اجازه داد طیاره‌های جنگی اف-۱۶ امریکایی از دیگر کشورها به اوکراین انتقال یابد، نیز ابراز سپاس کرد.

پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۲، این چهارمین بار است که بلینکن به اوکراین سفر می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG